شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
پیکر مرحوم محسن سلیمانی وارد خاک ایران شد

نقی سلیمانی، برادر مرحوم محسن سلیمانی جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری مراسم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پیکر مرحوم محسن سلیمانی، نویسنده و مترجم فقید کشورمان دقایقی پیش وارد خاک ایران شد.

نقی سلیمانی برادر محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره جزئیات مراسم خاکسپاری گفت: در حال حاضر در فرودگاه به سر می‌بریم منتشر تحویل پیکر برادرم هستیم، در صورت تایید پزشک قانونی مراسم تشییع  پیکر ایشان فردا یکشنبه ۸ بهمن ماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح از روبهروی مترو مصلی، مجتمع امام خمینی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یا حسینیه الزهرا که در نزدیکی همان ساختمان است  آغاز  و در ادامه در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س)به خاک سپرده می‌شود.

برادر مرحوم محسن سلیمانی درباره جزئیات مراسم ختم وی توضیح داد: در صورت برگزاری مراسم تشییع در زمان مقرر مراسم ختم ایشان، عصر سه‌شنبه 10 بهمن در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت 16:30 تا 15:30 برگزار خواهد شد.


گفتنی است محسن سلیمانی، متولد 1338 تهران و فارغ‌التحصیل ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه‌طباطبایی بود. او از سال 1359 کار نوشتن را شروع کرد و از شکل‌دهندگان جدی حلقه ادبی نویسندگان در حوزه هنری است و عهده‌دار سردبیری جنگ سوره به عهده او بود که برخی از چهره‌های داستان نویسی بعد از انقلاب، چاپ آثارشان را از این نشریه شروع کردند. سالیان دورمجموعه داستان‌های سالیان دور و آشنای پنهان از جمله آثار تالیفی این داستان‌نویس است.

سلیمانی در حوزه نقد ادبی و پژوهش فعال بود. از جمله آثار او در این حوزه باید به این عنوان‌ها اشاره کرد: چشم در چشم آینه (مجموعه نقد و یک گفتار)، تأملی دیگر در باب داستان (ترجمه)، رمان چیست؟ (ترجمه و نگارش)، درس‌هایی دربارهٔ داستان‌نویسی(ترجمه)، فن داستان‌نویسی (ترجمه)، از روی دست رمان نویس (ترجمه)، شاهکارهای ادبیات جهان (۶ جلد)، ۲۸ اشتباه نویسندگان(ترجمه)، واژگان ادبیات داستانی(انگلیسی - فارسی و فارسی-انگلیسی) و... از جمله آثار اوست.

محسن سلیمانی روز  سه‌شنبه 3بهمن در اثر سکته قلبی در بلگراد درگذشت.




 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    متاسفانه م اسم تشییع به مراسم گرامیداشت تبدیل شد ان هم. قرائت پیام های تکراری. وبه همین دلیل تدفین ان مرحوم تا 4 بعداز ظهر طول کشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها