چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
مراسم ختم محسن سلیمانی در سفارت ایران در بلگراد

در پی درگذشت محسن سلیمانی نویسنده، مترجم و رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان مراسم ختمی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در پی درگذشت محسن سلیمانی نویسنده، مترجم و رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، مراسم ختمی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار می‌شود.
سفارت کشورمان در ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از همه هم‌وطنانمان در بلگراد دعوت کرده در این مراسم شرکت کنند. در این اطلاعیه آمده است:
با کمال تأسف و تالم ضمن عرض تسلیت درگذشت ناگهانی اندیشمند فرهیخته مرحوم مغفور جناب آقای دکتر محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، مراسم ختمی در تاریخ چهارشنبه (4 بهمن 1396) از ساعت 17 تا 19 از طرف جناب آقای ملاعبداللهی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در محل این سفارت در بلگراد برگزار خواهد شد.
از تمامی ایرانیان مقیم بلگراد، فرهنگ‌دوستان، هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان به ایشان دعوت می‌گردد که در این مراسم شرکت کنند.



محسن سلیمانی، متولد 1338 تهران و فارغ‌التحصیل ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه‌طباطبایی بود. او از سال 1359 کار نوشتن را شروع کرد و از شکل‌دهندگان جدی حلقه ادبی نویسندگان در حوزه هنری است و عهده‌دار سردبیری جنگ سوره به عهده او بود که برخی از چهره‌های داستان نویسی بعد از انقلاب، چاپ آثارشان را از این نشریه شروع کردند. سالیان دورمجموعه داستان‌های سالیان دور و آشنای پنهان از جمله آثار تالیفی این داستان‌نویس است. سلیمانی در حوزه نقد ادبی و پژوهش فعال بود. از جمله آثار او در این حوزه باید به این عنوان‌ها اشاره کرد: چشم در چشم آینه (مجموعه نقد و یک گفتار)، تأملی دیگر در باب داستان (ترجمه)، رمان چیست؟ (ترجمه و نگارش)، درس‌هایی دربارهٔ داستان‌نویسی(ترجمه)، فن داستان‌نویسی (ترجمه)، از روی دست رمان نویس (ترجمه)، شاهکارهای ادبیات جهان (۶ جلد)، ۲۸ اشتباه نویسندگان(ترجمه)، واژگان ادبیات داستانی(انگلیسی - فارسی و فارسی-انگلیسی) و... از جمله آثار اوست. سلیمانی روز گذشته سه‌شنبه 3 بهمن در اثر سکته قلبی درگذشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها