یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
مریم اسلامی با شعر، کودکان را به روزه و پاکیزگی تشویق می‌کند

انتشارات قدیانی جلدهای هشتم، نهم و دهم از مجموعه «ما کودکان مسلمان» سروده مریم اسلامی با تصویرگری مامک رزمگیر را برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه «ما کودکان مسلمان» سروده مریم اسلامی با تصویرگری مامک رزمگیر، می‌کوشد کودکان گروه سنی «ب و ج» را به انجام فرایض دینی و مفاهیم ارزشی مانند نماز، روزه، پاکیزگی، رعایت حق همسایه و مراقبت از خود تشویق کند.
 
مریم اسلامی در جلدهای هشتم، نهم و دهم این مجموعه با عنوان‌های «شعرهایی درباره روزه»، «شعرهایی درباره پاکیزگی» و «شعرهایی درباره مراقبت از خود» در قالب شعرهای ساده و کودکانه، بچه‌ها را به روزه، پاکیزگی و مراقبت از خود تشویق می‌کند.
 
در بخشی از مقدمه کتاب «شعرهایی درباره روزه» درباره اهمیت روزه نوشته شده است: «روزه یکی از امور واجب و عبادت‌های مهم دینی است. مسلمانان هر سال در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند. روزه نوعی پرستش خداوند است و آثار مادی و معنوی فراوانی دارد. رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: «برای هرچیز زکاتی هست و زکات بدن روزه است.»...» این کتاب دربرگیرنده اشعاری با عنوان‌های «نزدیک افطار»، «مهمانی خدا»، «کله گنجشکی» و «صبح عید» است.
 

در نهمین جلد این مجموعه با عنوان «شعرهایی درباره پاکیزگی» نیز اشعاری درباره اهمیت و لزوم پاکیزگی بیان شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«پیراهن من
خیلی کثیف است
یک عالمه لک
رویش ردیف است
یک لکه دارد
شکل هیولا
از آستینم
او رفته بالا
پایین‌تر از آن
یک بچه فیل است
خرطوم زردش
مانند بیل است...»
 
در دهمین جلد این مجموعه نیز درباره اهمیت مراقبت از خود نوشته شده است: «انسان نزد پروردگار دارای مقام بالایی نسبت به دیگر موجودات هستند. خداوند به انسان اهمیت داده و به او احترام می‌گذارد. انسان امانت خداوند و امانت‌دار او بر روی زمین است. در دین اسلام مراقبت انسان از جسم و روح و اعضای بدنش سفارش شده است...»
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، جلد هشتم، نهم و دهم از مجموعه «ما کودکان مسلمان» را در قالب 16 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 35 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است. همچنین انتشارات قدیانی این اشعار را در قالب یک مجلد با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 300 هزار ریال نیز منتشر کرده است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها