شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
كيارستمي فيلم «حقيقت گمشده» را تدوين مي كند

فيلم «حقيقت گمشده» به كارگرداني «محمد علي فارسي» با نگاهي به ترجمه اشعار خيام توسط «فيتز جرالد» در مرحله تدوين قرار گرفته است. اين فيلم سرنوشت ترجمه رباعيات خيام را روايت مي كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «سيدمحمد مهدي طباطبايي»، تهيه كننده فيلم «حقيقت گمشده» در اين باره گفت: تدوين اين فيلم از چندي قبل با حضور آقاي «بهمن كيارستمي»- فرزند عباس كيا رستمي- آغاز شده است.
 
وي با اشاره به وضعيت تدوين اين پروژه گفت:فعلاً در مرحله راف كات هستيم. با توجه به اين كه بخشي از فيلم مربوطه به سال هاي 1850 تا 1870 و 1912 است و از آن دوره تنها عكس هايي به جا مانده است، به همين منظور در نظر داريم اين بخش از فيلم نيز با كار رايانه اي روي عكس ها تهيه و تدوين شود.
 
وي زمان پايان تدوين را احتمالاً اواسط مهر ماه اعلام كرد و افزود: سعي خواهيم كرد تا اوايل آبان، نسخه كامل را تحويل سيمافيلم دهيم.
 
طباطبايي اعلام كرد: قصد دارم فيلم «حقيقت گمشده» را براي نخستين بار در جشنواره فيلم فجر به نمايش بگذارم.
 
اين فيلم سرنوشت ترجمه رباعيات خيام را روايت مي كند. معروف است كه اين ترجمه پس از صحافي با كشتي تايتانيك به آمريكا حمل مي شده كه در اثر حادثه برخورد كشتي با كوه يخ، نسخه نفيسي از آن به اعماق دريا افتاد.
 
«محمدعلي فارسي»، كارگردان اين مستند، پس از طي حدود سه ماه و نيم تحقيقات و تصويربرداري در انگلستان و استان سافورك، از محل تولد فيتز جرالد نيز تصاويري تهيه كرده است.
 
«مهدي جعفري» به عنوان تصويربردار و «علي نقاشي» نيز به عنوان مترجم و مدير توليد در اين پروژه همكاري داشته اند.
 
فيلم 70 دقيقه اي «حقيقت گمشده» به تهيه كنندگي مشترك «فاطمه السادات محمودپور» و «سيدمحمدمهدي طباطبايي» در مركز سيما فيلم توليد مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط