سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۳
۹۷ عنوان کتاب از همینگوی ثبت شده است

ارنست همینگوی، برنده امریکایی نوبل ادبیات ۴۷ سال پیش در ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ درگذشت. در فهرست کتاب‌های ثبت شده در کتابخانه ملی ایران، نام این نویسنده بر بیش از ۹۰ عنوان کتاب به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ارنست همینگوی، خالق آثاری چون «وداع با اسلحه» و «پیرمرد و دریا»، ۴۷ سال پیش در ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ بر اثر اصابت گلوله تفنگ شکاری خودش، درگذشت.

با جستجوی نام این نویسنده در فهرست کتاب‌های ثبت شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ۹۷ نتیجه به دست می‌آید. این کتاب‌ها شامل رمان‌ها و مجموعه داستان‌هایی از همینگوی، به همراه آثاری در نقد و تحلیل او هستند.

اولین اثر ثبت شده در این فهرست مربوط است به ترجمه پرویز داریوش از کتاب «براه خرابات». این کتاب ۳۳۰ صفحه‌ای در سال ۱۳۴۶ خورشیدی ترجمه و منتشر شده است. در پی این کتاب در سال ۱۳۴۹،‌ دومین اثر از این نویسنده با نام «وداع با اسحله» با ترجمه ر.مرعشی در فهرست کتابخانه ملی ثبت شده است.


طی سال‌های گذشته تقریبا تمام آثار داستانی، رمان‌ها و خاطره نویسی‌های همینگوی به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده‌اند که از میان آنها می‌توان به ترجمه کتاب‌هایی چون «پیرمرد و دریا»، «خورشید طلوع می‌کند»، «وداع با اسلحه»، «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند»، «مرگ در بعد از ظهر» و «داشتن و نداشتن» اشاره کرد.

همینگوی در ایران توسط مترجمانی چون نجف دریابندری، پرویز داریوش و ابراهیم گلستان شناخته شده است.

ترجمه‌های گوناگونی از آثار این نویسنده انجام شده، تا جایی که بیش از ۶ ترجمه فارسی متفاوت در سال‌های گوناگون از رمان «پیرمرد و دریا» و «وداع با اسلحه» در کتابخانه ملی به ثبت رسیده است.

از میان‌ کتاب‌های نقدی که در مورد آثار این نویسنده منتشر شده است می‌توان به کتاب‌هایی چون «تفسیر‌های زندگی» اثر آریل دورانت، «ارنست همینگوی» نوشته فرناندا پی‌وانا، «ارنست همینگوی در گذر زمان» اثر لویک اواکم و «ارنست همینگوی» به قلم فیلیپ یانگ اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط