جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵
نارنيا باز هم  در سينماهاي جهان

فيلم "خاطرات نارنيا: پرنس كاسپين" كه بر اساس رمان فانتزي" خاطرات نارنيا" ساخته شده،با شروع هفته جاري ، نمايش جهاني خود را آغاز خواهد كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،اين فيلم مانند قسمت قبلي توسط "اندرو آدامسون"كه خود فيلمنامه رااز اين رمان اقتباس كرده كارگرداني شده است.

"سي.اس.لوييس" نويسنده فقيد ايرلندي از نامدارترين مولفان داستان هاي افسانه اي و فانتزي در ادبيات بريتانيا به شمار مي آيد. مجموعه داستان هاي "نارنيا " تاكنون بيش از 100ميليون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و به 41 زبان زنده دنيا نيز منتشر شده است.

اين مجموعه 7 قسمتي به داستان زندگي يك شير اساطيري با نام اصلان مي پردازد كه با ورود چند نوجوان در برابر نيروهاي پليد قصه قرار مي گيرند.

"لوييس" اين داستان را بين سالهاي 1949 تا 1954 به رشته تحرير در آورده و تاكنون منبع ساخت بسياري از آثار در راديو ، تلويزيون، تئاتر و سينما بوده است.

اين نويسنده در پردازش شخصيت داستانش از اساطير يونان و رم باستان و در بسياري از اوقات از شاهنامه، اثر جاودانه حكيم فردوسي الهام گرفته است.

از ديگر آثار "اندرو آدامسون" كارگردان اين فيلم بايد به انيميشن هاي فانتزي" شرك" و"شرك 2" اشاره كرد.

وي در سال 2005 يكي ديگر از قسمت هاي رمان "نارنيا " رابا عنوان "خاطرات نارنيا:جادوگر ،شير و كمد "به فيلم بازگردانيد.اين فيلم توانست در آن سال سه جايزه اسكار را دريافت كند.

از بازيگران اين فيلم مي توان به:"تيلدا سوينتون" و " جيمز مك آوي" اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها