یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
چاپخانه‌های زابل زیر نظر اتحادیه عکاسان اداره می‌شود

رییس چاپخانه «امین» در شهرستان زابل استان سیستان بلوچستان از نبود اتحادیه چاپخانه‌داران در این منطقه ابراز ناخرسندی کرد و گفت: اکنون چاپخانه‌های زابل زیرنظر اتحادیه عکاسان این شهرستان قرار دارد؛ این در حالی است که این اتحادیه از چاپخانه‌ها حمایت نمی‌کند.-

مریم امین در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: اکنون در شهرستان زابل پنج چاپخانه فعال است که چاپخانه امین با 54 سال فعالیت، بیشترین پیشینه ارایه خدمات در استان سیستان و بلوچستان را در پرونده خود دارد.

وی با بیان این‌که چاپخانه‌های زابل با چنین سوابقی باید زیرنظر اتحادیه عکاسان زابل اداره شوند، ادامه داد: تاکنون مسوولان اتحادیه عکاسان برای چاپخانه‌های زابل حمایتی نکرده‌اند اما چاپخانه‌‌ها بابت این تلاش‌‌های نشده سالانه باید مبلغی را به حساب این اتحادیه واریز کنند و اگر هم از این کار سرپیچی کنیم، در چاپخانه را پلمپ می‌کنند.

رییس چاپخانه امین برای حل مشکل چاپخانه‌های زابل و تشکیل اتحادیه اظهار کرد: با توجه به این‌که هر اقدام چاپخانه‌های زابل با تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه انجام می‌شود، این اداره می‌تواند واحد کوچکی به عنوان اتحادیه چاپخانه‌داران زابل ایجاد کند. به این ترتیب عمده مشکلات فعلی چاپخانه‌داران زابل حل خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که «آیا در چاپخانه امین کتاب هم چاپ می‌شود؟» گفت: در زابل کتاب چاپ نمی‌شود زیرا چاپ کتاب به تخصص نیاز دارد. البته زابل نیز از داشتن نویسنده کتاب کم‌بهره است.

امین در پاسخ به این سوال که «اگر نویسنده یا فردی برای چاپ کتاب به این چاپخانه مراجعه کند، سعی بی‌فایده کرده است؟» بیان کرد: برخی افراد کتاب خود را برای چاپ در اختیار ما قرار می‌دهند اگر کتاب ساده باشد آن را چاپ می‌کنیم و طرح روی جلد آن را طراحی می‌کنیم اما اگر کتاب تخصصی باشد چاپ آن را به چاپخانه قدس رضوی در شهر مشهد می‌سپاریم.

وی درباره وضعیت چاپ در شهرستان زابل اظهار کرد: پیش از ورود سیستم‌های رایانه‌ای و چاپگرهای اداری و خانگی به این منطقه، وضعیت چاپ در شهرستان زابل مطلوب بود اما اکنون در خیابان‌های زابل هر جا که مغازه خدمات رایانه‌ای وجود داشته باشد، خدمات چاپ هم به ساکنان این شهر ارایه می‌شود. بنابراین، اکنون وضعیت چاپ در زابل مطلوب نیست.

امین افزود: از سوی دیگر افزایش بهای خدمات چاپ مانند مرکب، کاغذ و فیلم در چاپخانه‌ها سبب شده افراد کارهای چاپی خود را به خدمات رایانه‌ای موجود در سطح شهر زابل بسپارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط