یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کتاب «طیب» به چاپ چهارم رسید

کتاب «طیب: زندگینامه و خاطرات حُر نهضت امام خمینی(ره) شهید طیب حاج‌رضایی» که به کوشش گروه شهید ابراهیم هادی گردآوری و تدوین شده‌است، از سوی انتشارات امینان به چاپ چهارم رسید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گروه «شهید ابراهیم هادی» به این دلیل ‌که زندگی شهید طیب حاج رضایی از جذابیتی ویژه برخوردار است و تاکنون کتابی جامع در این زمینه نوشته نشده بود، به جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه پرداخت و  کتاب «طیب: زندگینامه و خاطرات حُر نهضت امام خمینی (ره) شهید طیب حاج‌رضایی» را تدوین و منتشر کرد.

این اثر حدود 50 داستان ـ خاطره از زندگی شهید طیب حاج‌رضایی را در بر دارد که شامل بسیاری از خاطرات ناگفته درباره این شهید است. بیشتر این خاطرات از زبان دوستان و خانواده وی به‌ویژه فرزندش به نام بیژن بیان شده‌اند.

وی در سال ۱۳۳۲ از موافقان رژیم در کودتای ۲۸ مرداد بود اما بعدها تغییر رویه داد و به انقلابیون نهضت اسلامی پیوست. سرانجام در یازدهم آبانماه ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اعدام شد و در قسمت شرقی حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

کتاب «طیب: زندگینامه و خاطرات حُر نهضت امام خمینی (ره) شهید طیب حاج‌رضایی» از ابتدای سال 1392 تاکنون چهار نوبت چاپ را با شمارگان 12 هزار نسخه پُشت سر گذاشته‌است. چاپ چهارم این اثر در قطع رقعی و 208 صفحه راهی بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط