دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
«فرهنگ‌نامه موسیقی تربت جام» در راه انتشار

کتاب «فرهنگ‌نامه موسیقی تربت جام» به کوشش غفور محمدزاده، پژوهشگر و نوازنده مشهدی از سوی نشر سوره مهر منتشر می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فرهنگ‌نامه موسیقی تربت جام» در هشت بخش و 23 فصل شامل عناوینی مانند «موسیقی مقامی و موسیقی تربت جام در نگاه کلی»، «منطقه جغرافیای طبیعی و انسانی تربت جام»، «درباره دوتار در تربت جام» و «شاخه‌های آوازخوانی در تربت جام» است. 

غفور محمدزاده درباره زمان انتشار کتاب گفت: این کتاب در 632 صفحه تحویل نشر سوره مهر شده و به‌زودی با قیمت 29 هزار و 900 تومان منتشر می‌شود. 

وی ویژگی‌های کتاب را یادآور شد و گفت: تحقیقات این کتاب را از سال 1376 همزمان با شرکت در سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر شروع کردم. در این مجموعه، ضمن معرفی شیوه‌های مختلف خوانندگی و نوازندگی در تربت جام، ساز محلی دوتار را به عنوان ساز نخست این منطقه معرفی کردم.
 
محمدزاده، نام بخش پنجم کتابش را برشمرد و گفت:‌ این بخش با عنوان «موسیقی آوازی» شامل شاخه‌هایی مانند «منظومه‌خوانی»، «مناجات‌ها»، «نعت‌خوانی»، «منگبت»، «فضیلت‌خوانی»، «شاهدخوانی» و «موسیقی آموزشی»، «پندنامه خوانی»، «موسیقی حماسی»، «موسیقی زنان در تربت جام» و «موسیقی خانقاهی» است. 

کتاب «فرهنگ‌نامه موسیقی تربت جام» در 632 صفحه به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر با قیمت 29 هزار و 900 تومان منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط