یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
نگاهی جدید به روشنگری مدرنیته و ناخرسندی‌های آن

محمد ضیمران، ویراست دوم کتاب «نگاهی به روشنگری مدرنیته و ناخرسندی‌های آن» را در دست تالیف دارد./

ضيمران، عضو گروه فلسفه هنر فرهنگستان هنر ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در جدیدترین تغییراتی که کتاب «نگاهی به روشنگری مدرنیته و ناخرسندی‌های آن» داشته، فصل جدیدی با عنوان «فلسفه هنر دکارت» به آن اضافه شده است. 

وی ادامه داد:‌ در این کتاب درباره شکل‌گیری و تکوین زیبایی‌شناسی در قرن 17 صحبت شده‌است چون ریشه فلسفه مدرن در فلسفه روشنگری است که در قرن 17 شکل گرفت. 

به گفته این مدرس دانشگاه، افرادی مانند کانت، فیخته و شیلر در این دوره ظهور یافتند و تحولات عظیمی در این دوره بوجود آمد که پیامدآن تکامل مدرنیته بود.

ضیمران همچنین با اشاره به ویراست دوم  «کتاب جستارهای پدیدارشناسانه در هنر زیبایی» نیز اظهار کرد: ویراست نخست «کتاب جستارهای پدیدارشناسانه در هنر زیبایی» در سال 77 منتشر شد.
 
وی ادامه داد: در ویراست جدید این کتاب مباحث جدیدی اضافه شده و در آن‌ها درباره هنرهای مفهومی، پست‌مدرنیسم و نقش آن در هنر صحبت شده‌است. منابع استفاده شده برای تالیف کتاب، لاتین بوده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که این کتاب در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، نیاز بود مطالب آن روزآمد شوند. به همین دلیل مباحثی را که در سه دهه اخیر مطرح شده‌اند، به این کتاب اضافه کردم.

ضیمران یادآور شد: درباره انتشار این دو کتاب هنوز با ناشری صحبت نکرده‌‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط