یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کتاب‌های حوزه هنری استان گیلان همچنان بلاتکلیف‌اند

دو هفته از تخلیه فروشگاه حوزه هنری استان گیلان می‌گذرد اما هنوز تکلیف كتاب‌های این فروشگاه مشخص نشده است.-

محمد پورحلم، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گیلان در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: حوزه هنری استان گیلان حدود چهار سال پیش با شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت قراردادی را منعقد کرد مبنی بر این‌که ساختمان متروکه‌ واقع در میدان دفاع مقدس این شهر در اختیار حوزه هنری قرار گیرد تا به عنوان مرکزی برای عرضه محصولات ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت حدود یک سال، این ساختمان در اختیار حوزه هنری قرار گرفت. حوزه هنری نیز مبلغ 500 میلیون ریال برای بازسازی و تعمیر این ساختمان هزینه کرد. در نهایت فعالیت حوزه هنری در این ساختمان، از سال 1389 آغاز شد و قرار بر این شد که به جای پرداخت اجاره ساختمان به شهرداری، محصولات عرضه شده با تخفیف 10 درصدی به عنوان هدیه‌ از سوی شهرداری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گیلان افزود: همزمان با  اتمام تاریخ قرارداد، یعنی حدود شش ماه پیش شهرداری دستور تخلیه این ساختمان را داد. مسوولان حوزه هنری در این راستا، به شهردار مراجعه کردند. با توجه به این که در آن  زمان شهردار به تازگی تغییر کرده بود نتیجه مراجعات مسوولان موثر واقع نشد تا این‌که قاضی پرونده بدون این‌ که حوزه هنری را در جریان ماجرا بگذارد، حکم تخلیه را صادر کرد. در نتیجه هفتم مهرماه  امسال ماموران شهرداری کتاب‌های این ساختمان، حتی  قرآن کریم و نهج‌البلاغه این فروشگاه را به خیابان ریختند.

وی توضیح داد: این تخلیه در حالی انجام شد که روز قبل، هفت جلد از کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس حوزه هنری استان گیلان رونمایی شده بود. این کتاب‌ها با استقبال خوب مراجعان مواجه شده بودند به‌گونه‌ای که تخلیه فروشگاه، اعتراض بازدیدکنندگان و مراجعان را به دنبال داشت.

پورحلم ادامه داد: کتاب‌های این فروشگاه به هنگام حمل و نقل و در اثر بارش باران در روز تخلیه فروشگاه، آسیب جدی دیده‌اند. اکنون این کتاب‌ها در انبار حوزه هنری نگهداری شده‌اند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گیلان افزود: در پی تعامل با شورای شهر هستیم تا بتوانیم دوباره به ارایه خدمات فرهنگی به مردم شهرمان ادامه دهیم. در صورت محقق نشدن این موضوع، حق قانونی خود می‌دانیم که هزینه‌های صرف شده برای تعمیر ساختمان متروکه را که اسناد و فاکتورهای آن‌ها موجود است، دریافت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط