شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
60 اتود ویولن فرانتس ولفارت به چاپ رسید

ترجمه کتاب موسیقی «اپوس 45 ولفارت» اثر فرانتس ولفارت به کوشش شیرین رفاه، مترجم و نوازنده ویلن از سوی نشر نارون منتشر شد. این کتاب شامل 60 اتود برای نوازندگی ساز ویولن است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ترجمه کتاب موسیقی «اپوس 45 ولفارت» اثر فرانتس ولفارت با ویرایش کاستون بلی به کوشش شیرین رفاه در 51 صفحه منتشر شد.
 
این کتاب شامل 60 اتود در وزن‌های موسیقی 4/2 ، 4/3 و 4/4 است. 

در بخش نخست کتاب با عنوان «پیشگفتار» به قلم فرانتس ولفارت می‌خوانیم: «یادگیری ویلن برای مبتدیانی که دایما در معرض علل تقلیل اشتیاق و ابهام هستند، حتی قبل از این‌که مبانی نخست را یاد بگیرند، مشکلات خاصی را به‌ وجود می‌آورد. در واقع باید مدرس سرزنش شود که مسامحه‌کار و ناتوان است و بینش درستی از این واقعیت ندارد که شاگرد مطالعاتش را بدون ذره‌ای رغبت آغاز می‌کند.» 

در بخش دیگر این پیشگفتار می‌خوانیم: «جلب نظر شاگرد و نشان دادن سودمندی او اهمیت به‌سزایی دارد چرا که نخستین جاه‌طلبی‌های هر کسی چونین است. به این منظور اتود ویولن را منتشر کردم و تمرینات فعلی را نوشتم که امیدوارم سودمند باشد.» 

کتاب «اپوس 45 ولفارت» در 51 صفحه و شمارگان یک‌هزار و 300 جلد از سوی نشر نارون با قیمت چهار هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط