دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
فلسفه حق و مصلحت گام دوم را برداشت

جلد دوم کتاب «حق و مصلحت؛ ‌مقالاتی در فلسفه حقوق،‌ فلسفه حق و فلسفه ارزش» به قلم محمد راسخ از سوی نشر نی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این کتاب مجموعه‌ای از جستارها و نوشتارهایی را دربر می‌گیرد که طی 10 سال گذشته، ‌پس از انتشار جلد نخست کتاب حق و مصلحت ‌به تدریج شکل گرفتند و منتشر شدند.

مباحث این کتاب درباره سه محور قانون،‌ حق و ارزش نوشته شده‌اند و از زاویه‌ای متفاوت درباره فلسفه حق و ارزش سخن می‌‌گویند.

بخش نخست این کتاب با عنوان فلسفه حقوق از مباحث متعددی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نوبت نسل سوم حقوقی، ‌مدرنیته و حقوق دینی،‌ ویژگی‌های ذاتی و عرضی قانون،‌ حقوق،‌ نظریه و آموزش،‌ حقوق و انسان‌شناسی اشاره کرد.

همچنین در بخش دوم این اثر با عنوان فلسفه حق، مطالبی درباره حق و تکلیف در عصر قدیم و جدید، ‌نظریه حق،‌ حق به مثابه دلیل حاکم،‌ مفهوم عدالت،‌ حق بر شناختن پدر و مادر بیولوژیک،‌ مطبوعات و دموکراسی، ‌آزاد اما اخلاقی و مفهوم حق نسل سوم ارایه شده است.

بخش سوم و پایانی این کتاب به فلسفه ارزش می‌پردازد که طی آن مباحثی محوری مانند ارزش شناسی،‌ مفهوم مصلحت عمومی،‌ مصادیق اصلی مصلحت عمومی،‌حداقل آموزش عمومی و‌ حداقل بهداشت عمومی مطرح می‌شود.

جلد دوم کتاب «حق و مصلحت؛ ‌مقالاتی در فلسفه حقوق،‌ فلسفه حق و فلسفه ارزش» نوشته محمد راسخ،‌ دانشیار فلسفه حقوق و حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی، با شمارگان 700 نسخه،‌‌ در 575 صفحه و به قیمت 250 هزار ریال، نخستین چاپ خود را در سال 92 تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط