چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
نگارش پژوهشی جدید درباره مادر امام زمان(عج)

کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان(عج)» را ناهید طیبی با هدف بررسی جایگاه و نقش بانوی با کرامت و فرخنده، حضرت نرجس خاتون(س) نوشته است. اثر حاضر به همت انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در چهار فصل به بررسی مطالبی درباره گونه‌های روایی مربوط به مادر امام زمان(عج)، ‌دیدگاه‌ها، اوضاع سیاسی ـ اجتماعی سامرا و بیزانس در سال‌های 248 ـ 255 هجری شمسی و بررسی شخصیت و حیات مادر امام زمان(عج) می‌پردازد. این کتاب ویژه دانشجویان و طلاب نوشته شده است.

مخاطبان کتاب «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان(عج)» با مضامینی در حوزه گونه‌شناسی روایت، ازدواج امام حسن عسکری(ع)، بررسی سند شیخ صدوق، تطبیق‌ها، روایات و دیدگاه‌های مسلمانان، اوضاع سیاسی سامرا، زندگی قبل از ازدواج، تولد فرزند، قابله‌ها و زندگی پس از شهادت رحلت مادر امام زمان(عج) آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «بررسی زندگی مادران ائمه(ع) از جهت قابلیت‌های ویژه آنان برای پرورش معصوم اهمیتی بسیار داشته که در طول تاریج مهجور مانده است. در این اثر ابتدا گونه‌های روایی مربوط به طبقه‌بندی شده، سپس به بررسی سندی و دلالی روایات و انطباق با منابع غیر اسلامی پرداخته و پس از قرار دادن یک روایت که بیشتر قابل قبول بوده به عنوان، شخصیت و زندگانی مادر امام زمان(عج) واکاوی می‌شود.»

نخستین چاپ کتاب پژوهشی نو درباره مادر امام زمان(عج) با شمارگان یک هزار نسخه، در 312 صفحه و به بهای 100هزار ريال از انتشارات بوستان کتاب قم راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط