شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۶
بيگي حبيب‌آبادي: احمد عزيزي، چند شاعر است

انديشه احمد عزيزي، انديشه چند شاعر است كه همه در يك جا و در يك ذهن، گرد هم آمده باشند. او به تنهايي، چند شاعر است._

پرويز بيگي حبيب‌آبادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب گفت: عزيزي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين شاعران انقلاب است.

وي با اشاره به نسلي كه عزيزي از آن برخاسته است، ادامه داد: در مورد عزيزي دو نكته همزمان صدق مي‌كند. نخست اين كه نسلي كه او از آن برخاست، در حوزه شعر، نسل بسيار قدرتمندي بود و دوم اين كه خود عزيزي، شعري بسيار گسترده، با گستره‌اي خاص به لحاظ مضموني و شكلي مي‌سرايد.

اين شاعر با بيان چند ويژگي شعر عزيزي يادآور شد: براي مثال، يكي از بارزترين ويژگي‌هاي شعر او، اين است كه با وجود گستره بسيار و پيچيدگي‌هاي محتوايي و شكلي، حتي عامه مردم را نيز به خود جلب مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين كه حضور كمرنگ عزيزي در محافل شعري چند سال اخير، هرگز به معناي كم‌كاري او نيست، خاطرنشان كرد: هر وقت مجموعه‌هاي مختلف شعر عزيزي را ورق مي‌زنم، به اين نتيجه مي‌رسم كه ده، دوازده مجموعه شعر او، همه آثار خوب و ارزشمندي هستند.

بيگي حبيب‌آبادي در پايان به تخيل شعري عزيزي اشاره، و تاكيد كرد: عزيزي تخيل وحشتناكي دارد كه نزد هر شاعري نيست. انديشه او انديشه چند شاعر است كه همزمان در يك ذهن گرد هم آمده باشند. 

چندي پيش در 15 اسفندماه سال گذشته، احمد عزيزي به دليل عارضه قلبي و بالا بودن فشار خون، و سپس به‌علت مشكلات كليوي و اختلالات داخلي، در پي كاهش سطح هوشياري و رفتن به كما، به بخش مراقبت‌هاي ويژه‌ بيمارستان امام خميني (ره) اين شهر منتقل شده و هم اكنون نيز در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه در بخش مراقبت‌هاي ويژه (ICU) بستري است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها