سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کلیدهای زندگی در دستان مولف حوزه دین

محمد خیاط زنجانی، مولف حوزه دین از پایان یافتن مراحل تدوین و تالیف کتاب کلیدهای زندگی خبر داد.-

 خیاط زنجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این اثر به مفاهیم سبک زندگی اسلامی توجه دارد. در حقیقت، محتوای کتاب کلیدهای زندگی دربرگیرنده مضامینی از ادعیه، احادیث و روایات اسلامی در قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح‌الحیاه است.

وی ادامه داد: این کتاب در پنج فصل به مباحث گوناگون مانند جوان، ازدواج و امر به معروف،‌ روزهای زندگی، هفته‌های زندگی، ماه‌های زندگی و سال‌های زندگی می‌پردازد. در فصل روزهای زندگی، برنامه‌های روزانه بر اساس آموزه‌های زندگی و متنوع اسلامی نظیر نماز‌های یومیه، دعای صباح، ورزش صبگاهی ارایه شده‌اند.

مولف کتاب «شرح فلسفی دعای مطالعه» گفت: در فصل سوم برنامه‌های هفتگی مانند صله ارحام، ‌زیارت قبور و نظافت و بهداشت همراه با ادعیه آن‌ها تشریح شده و همچنین در آخرین فصل برنامه‌هایی که هر سال تنها یک یا چندبار رخ می‌دهند، مانند مسافرت، فرضیه ماه مبارک رمضان، انتخبات و گردشگری طراحی شده‌اند.

وی درباره مهم‌ترین ویژگی کتاب کلیدهای زندگی عنوان کرد: در تالیف و تدوین این اثر کوشیده‌ایم مطالب مورد نیاز قشر جوان را در این کتاب جمع‌آوری و عرضه کنیم. سهولت در کسب مطالب و فهرست‌بندی منطقی از دیگر ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌آیند.

خیاط زنجانی افزود: همچنین در این اثر علاوه بر آوردن ادعیه، شروح مستند و قوی که مرتبط با دعایند و برخی آثار را هم به خوانندگان معرفی کرده‌ام.

وی درباره نحوه تالیف کتاب کلیدهای زندگی عنوان کرد: این نوشتار حاصل همکاری با حسنا امیر و مهدی کهریزی است. پیش‌بینی می‌شود کتاب کلیدهای زندگی شهریورماه برای دانشجویان سال تحصیل 1392 منتشر  شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط