شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
برپایی نمایشگاه‌های کتاب دایمی دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران

تفاهمنامه همکاری میان سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران امضا شد. بر اساس این تفاهمنامه مدارس، ادارات آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی _ هنری استان تهران مجهز به نمایشگاه کتاب دایمی می‌شوند.-

مهدی شاملو، کارشناس مسوول فرهنگی – هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران با هدف ترویج فرهنگ نهضت مطالعه مفید میان دانش‌آموزان به امضای این تفاهمنامه اقدام کردند.

وی در ادامه سخنانش گفت: بر اساس این تفاهمنامه از اول تیرماه سال جاری مدارس، ادارات آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی _ هنری شهرستان‌های استان تهران به نمایشگاه کتاب دایمی مجهز خواهند شد.

کارشناس مسوول فرهنگی – هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: هر نمایشگاه‌ کتاب دایمی مستقر در مدارس بیست‌گانه شهرستان‌های استان تهران حدود سه میلیون ریال کتاب و هر نمایشگاه کتاب دایمی مستقر در ادارت آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی _ هنری شهرستان‌های استان تهران حدود 10 میلیون ریال کتاب را در خود جای خواهند داد.

شاملو با بیان این‌که کتاب‌ها با 20 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، گفت: این نمایشگاه‌های به صورت مستمر به‌ویژه در ایام تعطیلی مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با هدف استفاده بهینه دانش‌آموزان از اوقات فراغت با تازه‌های نشر مجهز می‌شوند.

وی در پایان گفت: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها زمینه ترغیب دانش‌آموزان برای مطالعه آزاد را فراهم می‌کند. هر اندازه میزان کتاب و کتابخوانی در کشور ارتقا یابد به مراتب زمینه مناسب برای تحقیق و پژوهش در کشور به وجود می‌آید که مقدمه‌ای برای پیشرفت جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط