چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
احمدجواهری: نمایشگاه کتاب به عرصه مجهزتری نیاز دارد

سید رفیع احمد جواهری، نايب رييس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران و مدیر انتشارات «ابوعطا» گفت: ناشران هر ساله در نمایشگاه با مشکلاتی مانند چینش و تقسیم‌بندی غرفه‌ها و زمان تحویل آن‌ها روبه‌رو هستند، ضمن آن‌که غیر از فضای شبستان، دیگر فضاهای مصلی برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست.-

جواهري به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: ناشران در نمایشگاه اغلب با مشکلاتی مانند چینش و تقسیم‌بندی غرفه‌ها و زمان تحویل آن‌ها روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: به جز فضای شبستان، دیگر فضاهای مصلی برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست. اغلب نمایشگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود و ما همچنان دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی را نمی‌دانیم. البته اتحادیه پیشنهاد‌ها و راهکارهای بسیاری دارد که همه را به صورت مکتوب در اختیار وزارت ارشاد قرار داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ارایه سوبسید کاغذ راهگشا خواهد بود؟» گفت: یارانه کاغد هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. هنگامی ‌که ناشران یارانه کاغذ هم داشتند، کاغدی با نرخ دولتی به دستشان نمی‌رسید و این کاغذ‌ها همگی در بازار سیاه فروخته می‌شد. بنابراین راهکارهای بهتری از پرداخت یارانه برای کاغذ وجود دارد.

نايب رييس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران افزود: بحث کاغذ در نشر، تنها 15 درصد هزینه‌هاست. ناشران هزینه‌های گزاف دیگری دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود. تحریم‌ها نیز که این روزها مزید بر علت شده است و مشکلات ناشران را دو چندان کرده است.

جواهری تصریح کرد: کارهایی مانند بیمه رایگان برای ناشران و کارمندان آن‌ها، رایگان شدن هزینه‌های برق، آب و معاف شدن از مالیات مسایلی است که خیلی بیشتر از یارانه کاغذ مشکلات ناشران را رفع و رجوع خواهد کرد.

مدیر انتشارات ابوعطا اظهار کرد: بر اساس استاندار جهانی ناشر حرفه‌ای هر روز یک عنوان کتاب 320 صفحه‌ای با قطع وزیری منتشر می‌کند، در صورتی که در کشور ما اگر ناشری سالانه چهار کتاب نیز منتشر کند،‌ می‌تواند به کار خود ادامه دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها