دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کودک باید کتاب را پاره کند

مصطفی رحماندوست که در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت، گفت: بچه‌ها باید بتوانند با کتاب بازی کنند تا به آن علاقه‌مند شوند. کودک باید کتاب را بگیرد، ورق بزند، بخواند و حتی پاره کند و این اتفاق فقط در نمایشگاه کتاب می‌افتد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مکان‌هایی که بچه‌ها بروند و فقط با کتاب سروکار داشته باشند کم است. جز کتابفروشی‌ها که جای کوچکی هستند و قدرت مانور ندارند، در طول سال جای دیگری نداریم.

وی درباره اهمیت بازی در موضوع کتابخوانی گفت: نمایشگاه کتاب جایی است که بچه‌ها با والدینشان می‌آیند تا کتاب‌ها را ببیند و با کتاب بازی کند و از این نظر مکان خیلی خوبی است.

شاعر «صد دانه یاقوت» افزود: از نظر من بحث بازی بحث اصلی در کتابخوانی است، چراکه بچه‌ها باید بتوانند با کتاب، بازی کنند تا به آن علاقه‌مند شوند. کودک باید کتاب را بگیرد، ورق بزند، بخواند و حتی پاره کند تا دیگر نسبت به آن غریبه نباشد و خوشبختانه این اتفاق در نمایشگاه کتاب می‌افتد.

رحماندوست در پایان گفت: اگر مسوولان به ترویج کتابخوانی فکر می‌کنند باید امکان بازی با کتاب را هم فراهم کنند. بچه برای نقاشی کردن به نمایشگاه نمی‌آید، چراکه این کار را می‌تواند در خانه هم انجام دهد. مهم این است که به بچه‌ها یاد بدهیم با کتاب دوست باشند.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها