یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۷
مجموعه 10 جلدي حسن دولت آبادي تجديد چاپ شد

حسن دولت آبادي، نمايشنامه نويس و پژوهشگر از چاپ مجدد« نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه‌ تئاتر» خبر داد.

حسن دولت آبادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: مجموعه «نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه‌ تئاتر» شامل 10 جلد است كه جلد اول و دوم آن خاص مهدکودک‌ها و مقطع ابتدایی، 3 جلد سوم تا پنجم ویژه‌ راهنمایی و 5 جلد ششم تا دهم هم ویژه‌ دبیرستان است و در هر جلد از اين كتاب ها پنج نمایشنامه گنجانده شده است.

وي ادامه داد: در هر کتاب و در کنار هر نمایشنامه، سه بخش افزوده وجود دارد. بعد از هر نمایشنامه، بخش «طرح پیشنهادی برای کارگردانی و بازیگری» ذكر شده است. 

دولت آبادي با اشاره به اين كه سومین بخش اين افزوده‌ها، مربوط به تحلیل شخصیت‌هاست، عنوان كرد: در این بخش همه شخصیت‌هاي اصلی و فرعی تحلیل شده و ویژگی، عملکرد و ارتباط آنها با نمایش و دیگر شخصیت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وي گفت: برای چهارمین و آخرین بخش هر نمایشنامه عنوان «گفتگوی پیش از اجرا» را برگزیده‌ام که به بررسی تم اثر اختصاص یافته است. در این قسمت در كنار توضیح تم، جملاتی از پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و چند شخصیت جهانی در ارتباط با تم ارایه گردیده تا آن مربی که اثر را کارگردانی کرده، بتواند به استناد توضیح مربوط به تم و به استناد جملات قصار ارایه شده، مفاهیم نهفته در اثر را توضیح دهد و با مخاطبان به گفتگو بنشیند.

دولت آبادي با اشاره به اين كه تمام مضامین این آثار، ويژگي‌هاي خاص‌ دارند و با دقت و وسواس بسیار انتخاب شده‌اند، اضافه كرد: اين مجموعه‌ 10 جلدی در حال حاضر به 24 جلد یعنی 120 نمایشنامه رسیده است و قصد دارم همچنان بر تعداد مجلدات آن بیفزایم. 

 وي يادآور شد: اين مجموعه كه در انتشارات قطره به چاپ رسيده در حال حاضر با چاپ سوم عرضه مي‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط