سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
3 سال است که منتظر راه‌اندازی کتابخانه سیاریم

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاوه از استان کرمانشاه گفت: بیش از 55 درصد جمعیت شهرستان پاوه روستا‌نشین‌اند و به همین دلیل ما نیازمند کتابخانه سیاریم اما هنوز پس از سه سال موفق به راه‌اندازی این کتابخانه نشده‌ایم.-

رحمت محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: متاسفانه هنوز کتابخانه‌های سیار در این شهرستان راه‌اندازی نشده‌اند، چراکه یکی از مشکلات اصلی نداشتن گواهینامه لازم برای نیروهایی است که قرار شده در این کتابخانه‌ها فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند کتابخانه سیاریم، چون راه‌اندازی این کتابخانه می‌تواند در افرایش سرانه مطالعه مفید مردم منطقه موثر باشد.

به گفته محمدی، علاقه مردم پاوه به کتاب‌ زیاد است اما متاسفاته امکانات خوبی در کتابخانه‌ها وجود ندارد. به طور مثال، کتاب‌ها متنوع نیستند و در اجرای طرح «کتاب من» نیز مشکلاتی وجود دارد.
 
وی درهمین باره توضيح داد: اگر ما سه هزار درخواست برای سفارش کتاب در طرح کتاب من داشتیم، فقط توانستیم پاسخ‌گوی 700 درخواست باشیم.

این مقام مسوول در پایان اظهار امیدواری کرد تا با فراهم شدن امکانات مناسب در کتابخانه‌ها و راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهرستان پاوه شاهد رشد کتاب و کتابخوانی در این منطقه باشیم.

پاوه 52 هزار و 671 نفر جمعیت و پنج کتابخانه نهادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط