شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
فعالیت کتابخانه قلم نظرآباد از سر گرفته می‌شود

با واگذاری حق انتفاع کتابخانه «قلم شهرداری» شهرستان نظرآباد استان البرز به مدت 10 سال، فعالیت این مرکز فرهنگی به زودی از سر گرفته خواهد شد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه از سال 1390 راه‌اندازی شده است اما فعالیت آن به صورت نیمه موقت بود.

ابوالفضل آزادفلاح افزود: با وجود ظرفیت خوب و مناسب فضا و معماری مناسب این کتابخانه متاسفانه استفاده خوب و مناسبی از آن نمی‌شد و اغلب نیمه تعطیل بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کتابخانه، گفت:‌ این کتابخانه در مساحتی به وسعت دو هزار و 400 مترمربع و 700 مترمربع زیربنا فعالیت می‌کند.

آزادفلاح با بیان این‌که کتابخانه اکنون مدتی است که فعالیت نمی‌کند، یادآور شد: ‌کتابخانه شهرداری نظرآباد اکنون 800 جلد کتاب دارد و با افزوده شدن منابع آن، پیش‌بینی می‌شود همزمان با دهه فجر و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) فعالیت آن دوباره آغاز شود.

به گفته وی، در رایزنی با خیران محلی سه هزار جلد کتاب برای این کتابخانه تامین شده است که با کتاب‌های ارسالی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

آزادفلاح در بخش دیگر سخنان خود از افتتاح یک باب کتابخانه در روستای «شیخ حسن» این شهرستان نیز خبر داد و افزود:‌ پیش از این قرار بود این کتابخانه همزمان با هفته کتاب افتتاح شود،. این روستا در غرب نظرآباد قرار دارد.

وی یادآور شد‌:‌ ساختمان این کتابخانه در فضایی به وسعت 80 مترمربع در مسجد این روستا قرار دارد و اکنون حدود چهار هزار جلد کتاب در آن قرار داده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دی ماه افتتاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط