پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
تشنگان خواندن و دانستن، سرگردان در وادی بی‌اطلاعی

مدیر موسسه انتشاراتی مسرت در استان یزد گفت: مردم تشنه و گرسنه دانستن و خواندنند اما نمی‌دانند چگونه عطش نیاز خود را فرو بنشانند و این بی‌اطلاعی آن‌ها را به سرگردانی کشانده است.-

محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ام، متوجه شده‌ام که مردم این استان بسیار به خواندن و نوشتن نیاز دارند اما برخی از آنان به‌دلیل عادت نداشتن به کتابخوانی و بهره نبردن تعلیم صحیح، راه را اشتباه رفته و دچار سرگردانی شده‌اند. 

وی گفت: کتاب و محتوی آن غذای روح و روان است و اگر اهمیت این موضوع برای مردم به‌طور مستمر و شفاف توضیح داده شود، مطمئنا در مدت زمان کوتاه آنان راه صحیح تامین نیازهای خود را خواهند شناخت. 

مدیر موسسه انتشاراتی مسرت عنوان کرد: اکنون علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در این موسسه، سمت معاونت کتابخانه وزیری در شهرستان یزد را هم بر ‌عهده دارم. 

وی اظهار کرد: مطابق آماری که در این کتابخانه گرفته‌ام، متوجه شده‌ام از بین یک‌هزار و 700 عضو کتابخانه تنها 28 نفر برای دلشان کتاب می‌خوانند و سایر افراد برای رفع تکالیف درسی مدرسه یا دانشگاه به سراغ کتاب می‌آیند.
 
این فعال فرهنگی با بیان این‌که اکنون بچه‌ها هم می‌دانند که برای رفع گرسنگی شکمشان به کجا بروند و چه‌گونه نیازشان را تامین کنند، گفت: متاسفانه شاهدیم که آموزش و پرورش در این موضوع حیاتی ‌کوتاهی کرده‌اند و اهمیت کتاب و کتابخوانی را برای بچه‌ها بازگو نمی‌کند.
 
وی گفت: همگان می‌دانیم که داشتن یک بالاپوش در فصل سرما مهم‌تر از داشتن یک کتاب است اما موضوع با اهمیت این است که مردم می‌دانند برای مقابله سرما چگونه خود را گرم کنند اما نمی‌دانند برای افزایش بینش خود و رفع نیاز فرهنگی چه‌کار باید بکنند.
 
موسوی عنوان کرد: بهتر است رسانه‌ها پیش‌قدم شوند و اهمیت کتاب و کتابخوانی را مرتب به مسوولان گوشزد کنند تا این پدیده فرهنگی در فهرست اولویت‌های نخست کشور قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط