یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
طرح «کاربری فرهنگی» سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره فواید به تصویب رسیدن آیین‌نامه اجرایی طرح «کاربری فرهنگی» در شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اجرای این طرح زمینه‌ افزایش سرانه مطالعه فراهم می‌شود.-

فتح‌الله فروغی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه کتاب که پایین آمدن سرانه مطالعه را سبب می‌شود، کمبود فضاهای فرهنگی و در نتیجه در دسترس نبودن کتاب است.

وی با بیان این‌که اکنون جامعه ما با مشکل کمبود ویترین کتاب مواجه است، افزود: طرح «کاربری فرهنگی» از  راهکارهایی محسوب می‌شود که زمینه‌های افزایش ویترین کتاب، جذب مخاطبان برای تهیه کتاب و در دسترس بودن کتاب را فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد: با اجرای طرح مذکور می‌توان نه تنها از بسته شدن کتابفروشی‌ها جلوگیری کرد بلکه به توسعه تعداد آن‌ها در سطح شهر نیز امیدوار بود.

فروغی در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که طرح «کاربری فرهنگی» باعث افزایش کاربری‌های فرهنگی می‌شود، گفت: همچنین این طرح باعث ترغیب مالکان پاساژها و واحدهای تجاری برای اختصاص بخشی از این فضاها به فعالیت‌های فرهنگی مانند کتابفروشی می‌شود.

طرح «کاربری فرهنگی» قانون مصوب شورای شهر تهران در سال 1388 است که آیین نامه اجرایی مربوط به آن پس از سه سال تلاش مستمر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به تصویب رسید. 

این آیین نامه امکان ویژه‌ای را برای تاسیس کتابفروشی‌ها به وجود می‌آورد، چرا که هر کسی بخواهد یک واحد صنفی را برای شغل کتابفروشی دایر کند، مادامی که در این شغل فعالیت داشته باشد، از پرداخت 90 درصد عوارض مربوطه معاف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط