یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
فعالیت کتابخانه مشارکتی ایرانیان با 14 هزار عنوان کتاب

مدیر کتابخانه مشارکتی ایرانیان با اشاره به فعالیت این مجموعه به صورت خصوصی در اصفهان گفت: اکنون حدود 14 هزار عنوان کتاب، نشریه و وسایل کمک آموزشی از مراکز داخلی و کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی خارج از کشور در این کتابخانه مهیا شده است.-

اکبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طرح تبادل کتاب علوم انسانی، فلسفه، تاریخ و روانشناسی نیز با 9 کشور خارجی در این مرکز فرهنگی در حال اجراست.

وی افزود:‌ این طرح با همکاری کتابخانه ملی ایران و با هدف استفاده از فرصت‌های فرهنگی و مکتوب این کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در شکل‌گیری کتابخانه مشارکتی ایرانیان گفت: این کتابخانه با مشارکت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، خانه کتاب و جمعی از ناشران کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: جمع‌آوری و آماده‌سازی این کتابخانه حاصل سه دهه تلاش است.

مدیر کتابخانه مشارکتی ایرانیان با بیان این‌که کتابخانه مشارکتی ایرانیان از سال 1385 به طور رسمی ثبت‌ شده است، گفت: شاکله اصلی این کتابخانه از سال 1368 با همکاری مرکز تحقیقات معلمان اصفهان پی‌ریزی شد و کار خود را شروع کرد.

به گفته وی، این کتابخانه با مساحت 600 مترمربع در پارک لاله شهر اصفهان فعالیت می‌کند و قرار است به زودی محل آن عوض شود.

ابراهیمی افزود: اکنون با استانداری رایزنی‌ می‌کنیم تا ساختمان یا زمین وسیع‌تر و گسترده‌تری را در یکی از خانه‌های قدیمی اصفهان برای فعالیت این کتابخانه اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط