سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کاروان اهدایی «کتابخانه صبا» به استان یزد رسید

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان یزد از ورود کاروان اهدایی کتاب «کتابخانه صبا» به شهرستان یزد خبر داد. این کاروان از تهران حرکت کرده است و با عبور از استان‌های قم، کاشان، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس 24 آبان وارد تنب بزرگ درخلیج فارس می‌شود.-

روح‌اله محی‌الدین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کاروان کتاب که از تهران حرکت کرده، صبح امروز(سه‌شنبه) به شهرستان یزد رسید و مورد استقبال مسوولان، دانش‌آموزان و اعضای کتابخانه‌ها و عموم مردم قرار گرفت.
 
محی‌الدین گفت: شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حرکت نمادین این کاروان اهدایی را پوشش خبری می‌دهد و در سراسر کشور از طریق تلویزیون پخش می‌شود.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان یزد عنوان کرد: پس از اعلام خبر ورود کاروان اهدایی کتاب، مردم فرهنگ‌ ‌دوست استان یزد از تمامی نقاط استان کتاب‌های اهدایی خود را به کتابخانه‌های شهرستان دادند. 

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی که از طریق اداره‌های کتابخانه‌های شهرستان به مرکز استان ارسال شده‌اند، بیش از سه هزار جلد تخمین زده می‌شوند. 

محی‌الدین گفت: موضوعی که بیش از هر چیز مورد توجه رسانه‌های تصویری قرار گرفته، حضور دانش‌آموزان ابتدایی و مهد کودک شهرستان یزد در مراسم استقبال از ورود کاروان کتاب به «کتابخانه صبا» است. 

کاروان اهدایی کتاب مردم ایران به «کتابخانه صبا» چهارشنبه (24 آبان) وارد تنب بزرگ در خلیج فارس خواهد شد. کتابخانه صبا در تنب بزرگ، فضای لازم را داراست اما کتاب به اندازه کافی برای استفاده اعضای این کتابخانه در آن وجود ندارد و این اقدام برای فراهم آوردن کتاب‌های مورد نیاز این کتابخانه صورت گرفته است. البته علاوه بر تامين منابع كتاب‌هاي اين كتابخانه از سوي كاروان كتاب هنرمندان برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» نهاد كتابخانه‌هاي كشور نيز هزار جلد كتاب را براي افتتاح اين كتابخانه در نظر گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط