دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
هدیه 10 میلیون ريال خیّر خلخالی به کتابخانه‌های عمومی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال در استان اردبیل گفت: «حشمت مریخی» مادر شهید عاشوری‌‌زاده و خیّر خلخالی به مناسبت هفته کتاب مبلغ 10 میلیون ريال را به این اداره اهدا کرد._

خدابخش برسان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: «حشمت مریخی» خیّر خلخالی از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 40 میلیون ريال به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کرده است. مریخی در یکی از روستاهای بخش کُلور خلخال زندگی می‌کند و خانه خود را وقف کرده است.

وی با بیان این‌که یکی از کتابخانه‌های شهرستان خلخال به نام شهید عاشوری‌زاده است، عنوان کرد: در نظر داریم به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، جشن کتاب را برگزار کنیم. در این جشن از خادمان فرهنگ مکتوب، کتابداران برتر، اعضای نمونه و کتابخانه‌های منتخب از سوی کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجلیل خواهیم کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال گفت: در هفته کتاب مراجعان می‌توانند به ‌طور رایگان عضو کتابخانه‌های خلخال شوند و این اداره می‌کوشد تا فرصت بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از کتابخانه‌های عمومی را فراهم کند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در این هفته فرهنگی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در شهرستان خلخال از یک سو به اعتبارات مالی نیاز دارد و از سوی دیگر، سرمای هوا اجازه برپایی آن را از اداره کتابخانه‌های عمومی خلخال سلب کرده است. بنابراین، امسال در کتابخانه‌های این شهرستان نمایشگاه کتاب اجرا نمی‌شود.

هفته کتاب از 20 تا 27 آبان‌ماه اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط