چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
افتتاح بخش كودك كتابخانه عمومي وليعصر(عج) سرعين

دیروز (سه‌شنبه) همزمان با برپایی همایش «کودک و کتاب» بخش مجزای کودک کتابخانه مرکز شهرستان سرعین با حضور فرماندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و مسوولان کتابخانه‌های شهرستان‌های سرعین افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این همایش «كاظم دبير» فرماندار سرعين با اشاره به این‌که گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه از اولويت برنامه‌هاي دولت دهم است، افزود: با مشاركت خيران شهرستان سرعین و با هدف تامین نیاز‌های مطالعاتی كودكان‌ این منطقه و خريد تجهيز موردنياز، بخش مجزای كودك کتابخانه ولیعصر(عج) سرعين ایجاد شد.

«صادق فرهمند امين» مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل نیز با اشاره به رشد فرهنگي شهرستان سرعين در چند سال اخير، افزود: بر اساس برنامه‌هاي تعیین شده، در آينده‌اي نزديك شاهد افتتاح يك دستگاه ايستگاه مطالعه مفيد در نقطه پرتردد شهر سرعين خواهيم بود.

فرهمند دوران كودكي را دوران يادگيري مهارت‌هاي اجتماعي ناميد و بیان کرد: با ايجاد بخش كودك در كتابخانه‌هاي عمومي همگام با افزايش و انتقال مهارت‌هاي زندگي، برای نهادينه كردن آن نیز تلاش می‌کنیم. 

«داريوش سفيدي» رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرعین نیز در این همایش با اشاره به برنامه‌هاي این شهرستان برای گسترش مطالعه میان اقشار مختلف جامعه، از راه‌اندازي بخش مجزای كودك همزمان با هفته كودك در اين مجموعه ابراز خشنودی کرد و گفت: راه‌اندازي بخش كودك کتابخانه برای نهادينه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه نقشي انکارناپذیر دارد.

سفيدي با بیان این‌که افتتاح بخش کودک کتابخانه ولیعصر(عج) در يك فضاي مناسب و بر اساس معیارهای استاندارد ایجاد شده است، ادامه داد: اين بخش با مساعدت مجمع خيران «چشمه‌هاي بهشتي شهرستان سرعين» ایجاد و با مبلغ 20 ميليون ريال تجهيز شده است و اینک حدود یک هزار عنوان كتاب كودك دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط