یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
منتظر اثری تالیفی از پروین علی‌پور باشید!

کتاب «آفتاب مهتاب چه رنگه» کتابی تالیفی از پروین علی‌پور، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان است که، قرار است به زودی به دست انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد، به چاپ برسد.

پروین علی‌‌‌پور در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از نزدیک بودن چاپ کتاب «آفتاب مهتاب چه رنگه»، خبر داد.

علی‌پور درباره‌ی این کتاب گفت: «آفتاب مهتاب چه رنگه» کتابی تالیفی است که مراحل‌ آماده‌سازی آن به پایان رسیده است و به زودی به چاپ می‌‌رسد. این کتاب برگفته‌‌ از کتاب دیگری است که در گذشته آن را به چاپ رسانده بودم و این‌بار با کمی تغییر قرار است چاپ شود. داستان این کتاب، در مورد قورباغه‌ای است که بسیار خوشحال است شب و روز آواز می‌خواند. آواز خواندن قورباغه ماهی‌‌هایی را که همراه با او در برکه زندگی می‌‌‌کنند، آزار می‌‌دهد. ماهی‌ها از صدای قورباغه به اندازه‌‌ای اذیت می‌شوند که کارد به استخوانشان می‌رسد و به قورباغه می‌‌گویند دهن گشادت را ببند. قورباغه ناراحت می‌شود و فکر می‌‌کند واقعا دهنش گشاد است برای همین به برکه‌‌ای می‌رود تا گریه کند. دوستان قورباغه وقتی گریه او را می‌بینند یکی یکی دور او می‌‌آیند و می‌‌گویند چرا گریه می‌کنی؟ وقتی متوجه ماجرا می‌شوند سعی می‌کنند به او کمک کنند اما در این میان خودشان هم دعوا پیش می‌آ‌‌ید و ویژگی‌های مثبت یکدیگر را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: این داستان، داستانی تمثیلی است و می‌خواهد این نکته را یادآور شود که موقع عصبانیت نباید دیگران را مسخره کرد.

این کتاب قرار است به دست انتشارات بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی مشهد، به چاپ برسد.

پروین علی‌پور متولد ۱۳۲۵ در شهسوار و مترجم آثار کودک و نوجوان است. او از پیشگامان حوزه‌‌ی ترجمه در ایران به شمار می‌آید. کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد» با ترجمه او به عنوان کتاب برتر کودک و نوجوان معرفی شده است. او کارشناس ارشد روان‌شناسی است و به دلیل علاقه‌اش به ادبیات، سال‌ها به عنوان دبیر ادبیات به بچه‌ها تدریس کرده و همچنین حدود شش سال با سمت تهیه‌کننده و تکنولوژیست آموزشی در تلویزیون مشغول به کار بوده است. علی‌پور تاکنون ۴ جایزه از شورای کتاب کودک گرفته‌است. او همچنین نویسنده برگزیده شانزدهمین دوره کتاب فصل در بخش کودک و نوجوان، برنده دیپلم افتخار IBBY، جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هم‌چنین بارها برگزیده مجلات سروش نوجوان و سلام بچه‌ها بوده‌است. علی‌پور تاکنون بییش از ۹۰ اثر اعم از تالیف و ترجمه منتشر کرده است.

«ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر»، «تابستان قوها» و «کاریکاتوریست» برخی از آثار این مترجم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط