جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
اطلاع‌رساني، مهم‌ترین مساله در برپایی نمايشگاه ملي کتاب است

مسوول نمایندگی‌های انتشارات قدر ولايت گفت: انتخاب مكان محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز براي سومين نمايشگاه ملي کتاب دفاع‌مقدس با توجه به استانداردهای آن مناسب به نظر مي‌آيد اما مساله مهم اطلاع‌رساني در سطح شهر است كه مي‌تواند مخاطبان بيشتري را ترغيب به حضور كند.-

شعبان حيدري، مسوول نمایندگی‌های انتشارات قدر ولايت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با تاكيد بر اين كه انتشارات قدر ولايت قرار است با 120 عنوان كتاب در سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس حاضر شود، اظهار كرد: ما در دوره‌‌هاي قبلي برپايي نمايشگاه در استان‌هاي اصفهان و خراسان رضوي حضور داشتيم و نمايشگاه نخست نسبت به نمايشگاه دوم بهتر بود. زيرا مشكلاتي همچون مكان نامناسب در نمايشگاه دوم باعث كم‌رونقی فروش كتاب شده بود.

وي با اشاره به برپايي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس در محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز گفت: انتخاب اين مكان با توجه به استانداردها خوب به نظر مي‌آيد اما مساله مهم اطلاع‌رساني و تبليغ مناسب در سطح شهر است كه مي‌تواند در كنار برنامه‌هاي جانبي براي نمايشگاه، مخاطبان بيشتري را ترغيب به حضور كند.

حيدري براي برپايي بهتر اين نمايشگاه چند پيشنهاد ارایه کرد و افزود: اگر براي سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس ستاد خبري قوي تشكيل شود و رسانه‌هاي استاني و ملي برای پوشش خبري آن اقدام كنند، معرفي اين نوع نمايشگاه‌ها و كتاب‌هاي حوزه دفاع‌مقدس بسيار موفق‌تر خواهد بود. از سوي دیگر مسوولان استاني مانند امام جمعه، ‌استاندار و ديگر مسوولان لازم است زماني را براي بازديد نمايشگاه اختصاص دهند و حمايت‌هاي لازم را به عمل آورند.

وي ادامه داد: برپايي اين نمايشگاه با عنوان ملي ضرروت تبليغ آن را در شهرهاي همجوار شيراز پررنگ مي‌كند تا مسوولان با برنامه‌هاي دقيق امكان رفت‌و آمد و بازديد از نمايشگاه را فراهم آورند. همچنین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند هزينه بيشتري را به بن كتاب اختصاص دهد زيرا با توجه به افزايش قيمت كاغذ، بهاي كتاب‌ها نيز افزايش يافته است.

سومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس از 20 تا 29 مهر ماه 91 در محل دایمي نمايشگاه‌هاي شهر شيراز برپا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط