چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
نصب 36 سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های خوزستان

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ایجاد سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های عمومی استان با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نماز و ایجاد فضای معنوی در کتابخانه‌های عمومی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: این دستگاه‌ها با توجه به اهمیت موضوع نماز و انجام به موقع این فریضه الهی خریداری شده‌اند و سه دقیقه پیش از اذان، با خواندن آیاتی از کلام الله مجید شروع به کار می‌کنند و در وقت شرعی آن روز، پخش اذان آغاز می‌شود.

وی توجه به نماز را از ضروری‌ترین اهداف فرهنگی مذهبی کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقویت ارزش‌های معنوی و زدودن غبار ناشی از روزمرگی‌های دنیایی است و نماز، موثر‌ترین فریضه در رسیدن به عالی‌ترین درجات روحی و معنوی محسوب می‌شود.

منصوری با اشاره به مزیت‌های این دستگاه عنوان کرد: با یک بار تنظیم و روشن کردن این دستگاه، دیگر نیازی به تنظیمات مجدد ندارد و به صورت خودکار شروع به کار می‌کند. اين سيستم کاملا خودکار است و در هر يک از سه وقت شرعي، يک اذان را به دلخواه و سليقه کاربر يا به صورت اتفاقی(رندوم) پخش مي‌کند.

وی اظهار کرد: در این ماه مبارک و برای احیای فضای مذهبی و ایجاد مظاهر فرهنگ قرآنی در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای اقامه نماز برای مراجعه‌کنندگان و گذاشتن کتاب‌های قرآن و ادعیه در نمازخانه‌ها، پوستر‌هایی نیز با موضوع نماز و نماز‌خوانی برای استفاده نماز‌خوانان در این مکان مقدس قرار داده خواهد شد.

به گفته منصوری، در فاز نخست این طرح، 36 باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های ایذه، دزفول، شوشتر، بهبهان، مسجد سلیمان، رامشیر، شوش، باغملک، شادگان، رامهرمز، گتوند، لالی، اهواز و اندیکا به این سامانه مجهز شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط