سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
«پیام مشرق» كتابخانه‌هاي ابرکوه را فرا مي‌گيرد

مسوول امور کتابخانه‌های ابرکوه در استان یزد برنامه‌نویسی و راه‌اندازی سایت «پیام مشرق» را در سال «توليد ملي؛ حمايت از كار و سرمايه ايراني» یک موهبت برای کتابخوانان دانست و گفت: به زودی در سراسرابرکوه این برنامه اینترنتی فراگیر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قاسم برزگر اظهار کرد: تاکنون سه جلسه آموزشی را همراه با اهداي جزوه راهنما برای کتابداران کتابخانه‌های ابرکوه برگزار کرده‌ایم و به‌زودی شاهد سراسری شدن این برنامه و سایت کامپیوتری در سراسر این ناحیه خواهیم بود.

مسوول امور کتابخانه‌های استان یزد با یادآوری ساخت و تولید نرم افزار« پیام مشرق» توسط مهندسان ایرانی رايانه گفت: این نرم‌افزار تحت وب است و کاربران از هر مكاني که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند درخواست عضویت، رزرو منابع و جست‌وجوی كتاب را انجام دهند. امکان بارگذاری منابع دیجیتال و جست‌وجو و بازیابی آن‌ها، از امکانات این نرم‌افزار است.

وی افزود: نصب این نرم‌افزار توسط کارشناسان نهاد کتابخانه‌های یزد انجام شده و آموزش کتابداران نیز صورت پذیرفته است و به زودی شاهد راه‌اندازی این نرم‌افزار در ابرکوه خواهیم بود.

برزگر با بيان اين‌كه در ابرکوه پنج کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی داریم، درباره ویژگی کتابخانه‌های ابركوه تشریح کرد: عنوان کتاب‌های کتابخانه‌های ما بیشتر مذهبی و ادبی‌اند و با وجود این‌که بیشتر اعضای کتابخانه‌‌ها دانش‌آموز و دانشجويند اما کتاب‌های علمی مانند کتاب رايانه، زبان، ریاضی، تجربی و هنر خیلی کم داریم. گنجایش سالن‌های ما با توجه به جمعیت کتابخوان ابرکوه خیلی کم است و در واقع، نسبت یک به هفت بين منابع مكتوب و اعضاي كتابخانه‌ها برقرار است. امیدواریم که با احداث كتابخانه جدید، این نسبت به تعادل واقعی‌اش برسد.

وی طرح «کتاب من» را بسیار ارزنده و کارآمد توصیف کرد و گفت: هر چند در ابتدای اجرای این طرح مقرر شده بود که کتاب‌های درخواستی 15 روزه به دست درخواست‌کنندگان برسد اما این زمان به بیش از یک‌ماه رسیده‌ است. با وجود این، استقبال از این طرح ادامه دارد و نیمی از درخواست‌های کتابداران تامین شده است.

برزگر درباره دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های ابرکوه اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های داستان‌نویسی، مسابقه شعرخوانی و کتابخوانی، از فعالیت‌های جنبي در کتابخانه‌های ابرکوه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط