یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
تاکید امام جمعه کرج بر تقویت برنامه‌های کتابخوانی

انجمن خیرhن کتابخانه‌ساز استان البرز با آیت‌الله محسن کازرونی، امام جمعه کرج و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند. در این نشست امام جمعه استان البرز مطالعه کتاب را برای مردم در زندگی امروز ضروری دانست و بر تقویت برنامه‌های کتابخوانی تاکید کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیت‌الله کازرونی در این دیدار که ظهر امروز (یکشنبه، 18 تیر) با حضور جمعی از مسوولان کتابخانه‌های عمومی استان البرز و خیران محلی برگزار شد گفت: در عصر تکنولوژی، تلویزیون و اینترنت، کتاب حرف اول را می‌زند و جایگاه خود را به عنوان مبنا و مادر بودن حفظ کرده است.

وی با بیان این‌که مطالعه انسان را اهل تفکر می‌کند اظهار کرد: اگر ما دغدغه سلامت جامعه را داریم، کتاب می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند، زیرا ذهن مانند یک نوجوان است و باید پرورش پیدا کند.

آیت‌الله کازرونی کتابخواني و مطالعه را راهکاری برای پرورش ذهن نوجوانان و جوانان دانست و یادآور شد: برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مستمر موجب آشنایی مردم با کتاب می‌شود و باید برنامه‌های مختلفی را برای این کار پیش‌بینی کرد.

در بخش دیگر این دیدار، رمضانعلی محسنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز در سخنانی گفت: در تعامل ایجاد شده با شهرداری و انجمن طي دو سال اخیر، بیش از 400 درصد جذب منابع داشته‌ایم و توانسته‌ایم کتابخانه‌ها را به‌روز کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده طي دو سال آتی، کتابخانه‌های استان البرز در سطح کشور حرف اول و آخر را در زمینه توسعه شاخص کتابخانه‌ای و سرانه مطالعه می‌زند.

محسنی با بیان این‌که انجمن خیران کتابخانه‌سازان استان البرز به عنوان نخستین انجمن خیران فعال در این حوزه کشور است یادآور شد: امیدواریم به همت اعضا و دست‌اندرکاران انجمن بتوانیم به تعداد کتابخانه‌های استان بیفزاییم.

به گفته وی اکنون در استان البرز 56 باب کتابخانه نهادی فعالند که تعداد این کتابخانه‌ها در سال 89، 22 باب بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط