چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
کتابخانه کاشان‌شناسی راه‌اندازی می‌شود

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان در استان اصفهان از تکمیل و تجمیع منابع علمی و تحقیقاتی مرتبط با شهر کاشان خبر داد و گفت: به زودی کتابخانه اختصاصی کاشان‌شناسی در این شهر تاسیس می‌شود.-

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اکنون بخش کاشان‌شناسی در کتابخانه سیدابوالرضا راوندی فعال است و در این بخش تمام کتاب‌های مرتبط با شهرستان کاشان به مرور شناسایی و جمع‌آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون دو هزار نسخه کتاب مرتبط با حوزه کاشان‌شناسی جمع‌آوری شده و اطلاعات این کتاب‌ها در پایگاه www.kashanlib.ir قرار داده شده‌اند.

کریمی با بیان این‌که محققان و پژوهشگران زیادی پیش از این بارها خواستار در اختيار داشتن کتاب‌هایی با موضوع کاشان شده‌اند، یادآور شد: اگر چه در این زمینه تعداد محدودی کتاب وجود داشت اما با کمی تحقیق متوجه شدیم با توجه به پیشینه‌ای که این شهر دارد، کتاب‌های متنوع بسیاری تاکنون تالیف شده‌اند و برخی از آثار نیز به زبان انگلیسی‌اند.

وی اظهارکرد: از سوی دیگر، بسیاری از کتاب‌های قدیمی که در حوزه کاشان‌شناسی و از میراث ملی این شهر بودند نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته بودند و اگر جمع‌آوری نمی‌شدند، از بین می‌رفتند. به همین دلیل ضروری بود که بخش کاشان‌شناسی راه‌اندازی شود.

به گفته کریمی، تصویر و تمثال بزرگان کاشان، شرحی از زندگی، آثار و توضیحاتی درباره این شخصیت‌های علمی، فرهنگی هنری کاشان نیز جمع‌آوری و در این بخش قرار داده شده‌اند.

کتابخانه سیدابوالرضا راوندی در سال 1387 افتتاح شده است و حدود دو هزار و 500 نفر در آن عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط