شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
«تن‌ها به اتفاق هم» منتشر شد

نخستین مجموعه شعر آزاده زارعیان با عنوان «تن‌ها به اتفاق هم» از سوی انتشارات بوتیمار منتشر شد. این دفتر در برگیرنده شعرهای سپید و کوتاه شاعر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «تن‌ها به اتفاق هم» مجموعه شعری 52 صفحه‌ای و در برگیرنده 34 قطعه شعر سپید و کوتاه در دو دفتر است.  دفتر نخست 18 قطعه شعر و دفتر دوم 16 قطعه شعر را شامل می‌شود.

این شعرها بدون ذکر تاریخ سرایش و با عنوان‌هایی چون «تنهایی»، «یک نفر»، «شیطنت»، «آدم روحی»، «همین که بخندی»، «به اتفاق هم»، «اسرار خانگی»، «شیراز»، «اوهام شهری» و «یادداشتی روی یخچال» در کتاب گنجانده شده‌اند.

برخی از این شعرها در دو تا سه سطر و حداکثر تا 15 سطر شکل گرفته‌اند.

زارعیان در گفت‌وگو با «ایبنا» درباره این مجموعه شعر توضیح داد: در دفتر نخست این مجموعه بیشتر شعرهایی با مضمون عاطفی و در دفتر دوم نیز شعرهای اجتماعی، البته با درون‌مایه مسایل و دغدغه‌های زنانه آمده است.

وی درباره زمان سرایش شعرهای این مجموعه توضيح داد: این شعرها طی هشت سال گذشته سروده شده‌اند، البته تاریخ سرایش بیشتر این شعرها نزدیک نزدیک به زمان حال و طی یک یا دو سال اخیر بوده است. به‌طور کلی نیز حدود هشت سال است که به صورت جدی به سرایش شعر می‌پردازم. 

این شاعر درباره هدفش از انتشار این مجموعه توضیح داد: پیش‌تر شعرهایم در مجله‌ها و نشریه‌هایی چون «گوهران»، «دال»، «نافه» و «ارمغان فرهنگی» منتشر شده است، اما تا زمانی‌که شعرهایم ویژگی‌های لازم را از نظر ساختاری و زبانی نداشتند، اقدام به چاپ آن‌ها در قالب یک کتاب نکرده‌ام. اکنون نیز امیدوارم این دفتر به صورت جدی راه را برای آثار بعدی‌ام در عرصه شعر فراهم کند.

وی در پایان درباره عنوان این مجموعه توضیحاتی ارایه کرد و گفت: تمامی وجوه و ابعاد کلمه این نام و به عبارت دیگر مسایلی چون تنهایی درونی انسان و بحث وحدت و کثرت در انتخاب این عنوان مد نظرم بوده است.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «در سفر»:
«یخچال تازه خریده‌ام برایش
مراقب میوه‌های مانده باشد
محافظی...
تقویمی...
از روزهای نیامده نگهداری کند
هوای خانه را دارم
در طول روز فکر می‌کنم به او
هر شب سر می‌زنم به آن»

آزاده زارعیان متولد 1358، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی و دانشجوی کارشناسی‌ارشد مطالعات زنان است.

مجموعه شعر «تن‌ها به اتافق هم» در 52 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت دو هزار و 300 تومان از سوی نشر بوتیمار روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط