جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
کتاب سمنان با پیک و پایگاه سیار می‌آید

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان گفت: طرح پیک کتاب سراسری و استقرار پایگاه‌های سیار مطالعه با هدف ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در این استان در حال تکمیل است._

محمد‌رضا خطیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه های ترویج فرهنگ مطالعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان اظهار کرد: در نظر‌ گرفتن پیک‌های کتاب و استقرار 20 پایگاه سیار مطالعه در سطح شهر سمنان به عنوان یک شهر دانشجویی و اهل مطالعه، از برنامه های مدون امسال در شهرستان سمنان است.

وی افزود: اکنون شش پایگاه کتاب سیار در سمنان مستقر شده اند و 14 پایگاه سیار دیگر نیز با در نظر گرفتن مکان مناسب، در شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

خطیبی با اشاره به طرح پیک کتاب درسطح شهر سمنان گفت: اجرای طرح پیک کتاب اکنون در مرحله نرم‌افزاری و نظر‌سنجی از خانواده‌هاست و بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی طرح پیک کتاب و تجهیز کتابخانه های کانون مساجد در سطح سمنان، این یار مهربان، همنشین خانواده‌ها می‌شود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در سطح استان سمنان همزمان با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: عرضه 20 هزار عنوان کتاب با موضوع‌های مذهبی در فضایی به مساحت 500 هزار متر‌مربع در فرهنگسرای کومش سمنان، از برنامه‌های ویژه شهرستان سمنان در ماه ضیافت خداست.

وی علت نداشتن انتشارات تخصصی ورزشی و سینمایی در استان سمنان را مشکلات زیرساختی فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: با وجود تیم فوتبال استیل آذین که در تهران نیست یا تیم بدمینتون روغن گل‌بهار به عنوان ورزش کم‌طرفدار و وجود تنها یک سینمای قدیمی، نیازی به انتشار کتاب‌های ورزشی و سینمایی تخصصی احساس نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط