چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
بررسي «جنبه‌های نمایشی در آثار عطار»

بیست و دومین نشست از مجموعه درسگفتارهایی درباره عطار به بررسی و تحلیل «جنبه‌های نمایشی در آثار عطار» با سخنرانی صابر امامی اختصاص دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، بیست‌ودومین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عطار به بررسی و تحلیل «جنبه‌های نمایشی در آثار عطار» و با سخنرانی صابر امامی اختصاص دارد. 

شعر فارسی همواره ظرفیت‌های داستانی ارزشمندی را برای اقتباس نمایشی در خود داشته است و هر از گاهی این ظرفیت‌ها در آثاری محدود به خوبی دراماتیزه شده‌اند.

قصه‌های منظوم در آثار عطار زمینه‌های مساعدی برای خلق آثار نمایشی دارد. برجسته‌ترین اثر عطار نیشابوری، که بارها در ایران و خارج از ایران به نمایش تبدیل شده و روی صحنه رفته، بی‌شک «منطق‌الطیر» است. معروف‌ترین اجرای این داستان عرفانی به نام «مجمع مرغان» را پیتر بروک روی صحنه برده است.


این نشست در روزهای چهارشنبه (20 و 27 اردیبهشت) از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود. ورود به این جلسه برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط