شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
ايجاد كانون‌هاي ادبي منسجم در كتابخانه‌هاي اصفهان

مديركل كتابخانه‌هاي استان اصفهان گفت: تقويت و راه‌اندازي كانون‌هاي ادبي عمومي، از برنامه‌هاي سال 91 نهاد كتابخانه‌ها در سراسر كشور است كه با هدف شناسايي، جذب و پرورش استعدادهاي بالقوه جوانان در زمينه شعر و ادبيات متعهد انجام مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان، غلامرضا ياوري اظهار كرد: كتابخانه‌ها در قانون اساسي كشور به عنوان محيط فرهنگي، آموزشي، هنري تعريف شده‌اند و مي‌توانند در ابعاد مختلف فعاليت داشته باشند. 

وي با بيان اين‌كه سال گذشته استقبال جوانان از كانون‌هاي ادبي در قالب برنامه‌هاي شعرخواني چشمگير بود، درباره چگونگي گسترش كانون‌هاي ادبي توضيح داد: در هر شهرستان يك كتابخانه ميزبان نشست ادبي با موضوع شعر است و شاعران جوان و باسابقه به دور يكديگر جمع مي‌شوند و افراد متخصصي كه عضو كتابخانه‌هاي عمومي‌اند، به صورت خودجوش اشعار آن‌ها را نقد و بررسي مي‌كنند. 

وي افزود: در اواخر سال 90 بخشي به نام امور ادبي در اداره كتابخانه‌هاي استان اصفهان شكل گرفت كه زيرمجموعه اداره‌كل امور فرهنگي حوزه معاونت كتابخانه‌ها و توسعه كتابخواني نهاد كتابخانه‌هاي كشور است. 

به گفته ياوري، همچنين شوراي شعري در نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ايجاد شده است كه فراهم كردن زمينه‌هاي تبادل آرا، انديشه و بيان نظرهاي اهالي شعر و ادب، از جمله وظايف آن‌ها به شمار مي‌آيد. 

مديركل كتابخانه‌هاي استان اصفهان تدوين آيين‌نامه تجليل از شعرا و اشاعه و ترويج خصوصيت‌هاي شعر متعهد و انقلابي را از جمله وظيفه‌هاي اين شورا برشمرد و گفت: برگزاري مراسم‌هاي ملي ادبي، حضور شوراي شعر در كانون‌هاي ادبي استان براي رفع نواقص و غني‌سازي فعاليت‌هاي فرهنگي، تدوين آيين‌نامه‌هاي راه‌اندازي كانون ادبيات پايداري، شعر كودك و نوجوان، سرود، ترانه و مشاعره و سياستگذاري و راه‌اندازي نشريه داخلي ويژه كانون‌هاي ادبي سراسر كشور، از اهداف كانون‌هاي ادبي كشورند. 

ياوري با بيان اين‌كه هدف كانون‌هاي ادبي، اتصال شعراي تمام كشور به يكديگر از طريق كتابخانه‌هاي عمومي است، اظهار كرد: نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور مانند زنجيره‌اي تمام ظرفيت‌ها را به يكديگر اتصال مي‌دهد تا از ايده‌هاي مشترك در آن‌ها استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط