دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۸
«مرد داستان‌فروش» به سرای اهل قلم می‌آید

رمان «مرد داستان‌فروش» نوشته یوستین گوردر، نویسنده نروژی و خالق رمان «دنیای سوفی»، روز چهارشنبه ۱۱ آذرماه، در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود. در این جلسه، محسن فرجی، یوسف علیخانی و احسان عباسلو به سخنرانی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «مرد داستان‌فروش» آخرین اثر یوستین گوردر، نویسنده نروژی و خالق رمان «دنیای سوفی» چهارشنبه در سرای دایمی اهل قلم، نقد و بررسی می‌شود.

در این جلسه که از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است، یوسف علیخانی، محسن فرجی و احسان عباسلو به سخنرانی می‌پردازند.

رمان «مرد داستان‌فروش» در سال ۲۰۰۱ ميلادي در نروژ منتشر شده است و بعد از رمان «دختر پرتقالی»، آخرین نوشته‌ گوردر محسوب می‌شود. این کتاب در ماه‌های ابتدایی سال جاری با ترجمه مهوش خرمی‌پور به بازار کتاب ایران نیز عرضه شده است.

خرمی‌پور پیشتر در گفت‌و‌گو با "ایبنا"، «مرد داستان‌فروش» را یکی از بهترین آثار داستانی گوردر دانسته و گفته بود:‌ در آلمان و سایر کشور‌های اروپایی، «مرد داستان فروش»، بعد از رمان «دنیای سوفی»، مطرح‌ترین و پر فروش‌ترین اثر این نویسنده‌ نروژی محسوب می‌شود.

مرد داستان فروش» داستان مردی را نقل می‌کند که از کودكی نبوغ خاصی در نوشتن داشته ولی هرگز خودش اثری خلق نمی‌کند و همواره سوژه‌های بدیع و خارق‌العاده‌ای می‌یابد كه آنها را در مقابل مبلغی پول در اختیار نویسند‌گان صاحب نام قرار می‌دهد.

یوستین گوردر، نویسنده‌ پنجاه و پنج ساله‌ نروژی، بیشتر با کتاب «دنیای سوفی» ( داستانی در مورد تاریخ فلسفه) شناخته شده. از میان دوازده اثر این نویسنده، تاکنون کتاب‌هایي چون «راز رنگین کمان»، «دنیای سوفی»، «راز فال ورق» ، «دختر پرتقالی»، «درون یک آینه، درون یک معما»، «زندگی کوتاه است» و «سلام کسی اینجا هست» به فارسی ترجمه شده‌اند.

سرای دایمی اهل قلم در خيابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۱۰ واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط