یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
ظاهر سارایی: توزیع کتاب‌ها سراسری باشد

شاعر و مدیر مسوول نشر زانا در ایلام، که در نخستین همایش «شاعران ایران و جهان» حضور داشت، معتقد است امکان توزیع سراسری کتاب برای ناشران شهرستانی وجود ندارد و روند مراحل اداری نشر برای آن‌ها، در مقایسه با ناشران تهرانی طولانی‌تر است.-

ظاهر سارایی، شاعر ایلامی و مدیر نشر زانا، در حاشیه نخستین همایش «نویسندگان ایران» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در این همایش از یک سو به عنوان نویسنده و شاعر و از سوی دیگر به عنوان ناشر حضور یافته‌ام. به عنوان نویسنده و شاعر، مشکل اصلی حمایت نکردن از کارهای ما برای انتشار است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری لازم برای چاپ کتاب‌های نویسندگان و شاعران صورت نمی‌گیرد به همین دلیل اغلب نویسندگان و شاعران، آثار منتشر نشده بسیاری دارند، که هنوز به دست چاپ سپرده نشده است.

این شاعر و نویسنده به مشکلات ناشران شهرستانی اشاره و تشریح کرد: ناشران شهرستان با مشکل سرمایه براي چاپ آثار مواجهند،  همچنین توزیع کتاب‌های منتشر شده توسط آن‌ها تنها در حوزه استان و منطقه آن ناشر صورت می‌گیرد. از سوی دیگر طی روند مراحل اداری نشر هم مشکلات ویژه‌ای وجود دارد و گاه این چرخه در مقایسه با ناشران تهرانی بسیار طولانی‌تر می‌شود.

وی درباره دیگر مشکلات حوزه نشر در استان ایلام توضیح داد: نبود چاپخانه و صحافی خوب و با کیفیت مناسب در استان ایلام از دیگر مشکلاتی‌ است که ناشران ایلامی با آن روبه‌رو هستند. اغلب برای چاپ کتاب مجبوریم کارهایمان را به تهران یا قم بفرستیم. این مساله مشکل حمل و نقل و هزینه‌های آن، طولانی‌شدن زمان، بالا رفتن کلی هزینه‌ها و خروج سرمایه از ایلام را منجر می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال نخستین دوره «همایش نویسندگان» برگزار شد، انتظار می‌رود این همایش در شناخت نویسندگان، شاعران و ناشران و مشکلات آن‌ها گام بردارد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق به رفع این مشکلات اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط