شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
محور فعاليت‌هايمان،‌ مباني ارزشي انقلاب اسلامي است

محمد حسني، مدير عامل جدید بنياد ادبيات داستاني ایرانیان در نخستين گفت‌و‌گوي خود پس از انتخاب به سمت مدير عاملي این بنياد، ‌از محوريت ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در فعاليت‌هايش خبر داد و گفت: فعالیت‌های متفاوتي را براي رونق ادبيات داستاني در عرصه داخلي و بين‌المللي پيش‌بيني كرده‌ايم./

حسني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: يكي از مهم‌ترين حوزه‌هاي فعاليت‌ بنياد ادبيات داستاني،‌ مساله پژوهش و انديشه ‌است كه مورد توجه هيات امناي بنياد نيز بوده است.

وي ادامه داد: بحث آموزش، برگزاري جشن‌ها و جشنواره‌هاي تخصصي داستاني و همچنين شناسايي،‌ پرورش و حمايت از استعدادهاي ادبيات داستاني، از ديگر حوزه‌هاي فعاليت اين بنياد  است.

به گفته وي، ‌بنياد ادبيات داستاني به بحث اقتباس و نسبت ادبيات داستاني به سينما و تلويزيون نيز خواهد پرداخت.

مدير عامل بنياد ادبيات داستاني گفت: در فعاليت‌هايمان به گسترش ادبيات داستاني در استان‌ها و بحث تمركززدايي نيز نگاهي جدي‌تر خواهم داشت. 

توجه به مسایل آموزشي و حمايت از توليد آثار ارزشمند و فاخر از ديگر مباحثي بود كه حسني از آن‌ها به عنوان ديگر برنامه‌هاي بنياد ادبیات داستانی یاد کرد.

حسني تصريح كرد: محور فعاليت‌هاي ‌ما مباني ارزشي انقلاب اسلامي و سياست هاي كلان نظام در حوزه فرهنگ است. همچنین بنياد ادبيات داستاني برنامه‌هايي براي بررسي و آسيب‌شناسي و ارتقاي سليقه و ذائقه مخاطب در حوزه ادبيات عامه‌پسند داستاني در دست دارد و به اين موضوع ها هم پرداخته خواهد شد.

وي به حضور فعال در بازارهاي كتاب خارج از كشور در حوزه ترجمه دو طرفه نيز اشاره كرد و افزود: اين حضور و ترجمه‌ها بايد هوشمندانه بوده و بنياد ادبيات داستاني به نشر كشور براي آثاري كه ترجمه شده و به بازار مي‌آيند مشورت داده و در اين زمينه بايد نقش هدايت‌گري داشته باشد.

حسني همچنين به نقش بنیاد ادبیات داستانی در ترجمه آثار فارسي و انتشار آن‌ها در بازارهاي بين‌المللي اشاره كرد و گفت: با حمايت بنياد ادبيات داستاني،‌ بنگاه‌هاي نشر مي‌توانند با همكاري كشورهاي خارجي نسبت به ترجمه و عرضه آثار ارزشمند داستاني فارسی در خارج از کشور ‌اقدام كنند.

محمد حسنی، مشاور راهبردي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در جلسه چهارشنبه (۲۶ مرداد) هیات امنای بنیاد ادبیات داستانی ايرانيان، به‌عنوان مدیرعامل این بنیاد انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط