یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
انتشار «روزه و مهمانی خدا» در ماه رمضان

«روزه و مهمانی خدا» اثري از محمد مطهر، به مناسبت ماه مبارك رمضان منتشر شده است. اين كتاب با اشاره به مباحثي درباره اين ماه پر فضيلت، ترك گناهان را از مهمترين اموري مي‌داند كه مسلمانان در اين ماه به تمرين آن مي‌پردازند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مولف اين نوشتار با اشاره به فضيلت‌هاي اين ماه و لحظات و شب‌هاي ارزشمندي كه در آن قرار دارند، حتي نفس كشيدن در اين فضاي معنوي را ثواب مي‌داند و بر اساس آيات و روايات يادآور مي‌شود كه در اين ماه به واسطه تقربي كه بنده با پروردگار خويش مي‌يابد، استجابت دعا افزايش خواهد يافت.

اين نوشتار با ديباچه‌اي كه به قلم مولف به رشته تحرير درآمده است، آغاز مي‌شود. متن خطبه شعبانيه حضرت رسول(ص) زينت‌بخش نخستين صفحات اين كتاب است. سپس مباحثي نظير «خطبه حضرت امیر(ع)، سلام بر رمضان، نیت روزه، درجات و مراتب روزه و توبه در رمضان» عنوان مي‌شوند. 

مسايل روزه از رساله عملیه حضرت امام(ره)، استفتائاتی از محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و احادیثی درباره روزه، دعا، قرآن و عید فطر از جمله موضوعات كتاب «روزه و مهمانی خدا» محسوب مي‌شوند.
 
در قسمتی از این کتاب با موضوع «شب قدر» آمده است: «شب قدر، شب نزول قرآن بر قلب مبارک حضرت ختمی مرتبت و شب پیمان بستن با قرآن است برای پیروان او. شب قدر، شب شهادت است برای امام مظلوم، شهید محراب عبادت و میدان عدالت امام علی(ع) و شب پیمان ولایت بستن است برای رهروان و پیروان آن قرآن مجسم، الگوی تقوی و پرچمدار توحید. حضرت محمد(ص) فرمود: شب قدر تا قیامت ادامه خواهد داشت.» 

از ديگر تاليفات محمد مطهر مي‌توان به گلبرگ‌های حسینی، گل سرخ، گل نام، گل‌برگ‌هاي رضوي، گل‌برگ‌هاي حسني، گل‌برگ، گل محمدي، گل قصد و گل رزم  اشاره كرد.

نخستين چاپ کتاب «روزه و مهمانی خدا» را انتشارات نقش اندیشه به تازگي با شمارگان 3000 نسخه، قطع جیبی، 68 صفحه و بهاي 10 هزار ریال منتشر كرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط