سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
«سرودهای سرگردان زمین» کتاب شدند

سومین مجموعه شعر محمدعلی سپهرافغان با عنوان «سرودهای سرگردان زمین» در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. این دفتر شعرهای آزاد شاعر را شامل می‌شود.\

سپهر افغان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر شعر سروده‌های دو سال اخیر من در قالب آزاد را شامل می‌شود. البته سعی کرده‌ام در این اشعار عاطفی جنبه‌های اجتماعی نیز دیده شود.

وی به انتشار دفتر دوم خود در سال 1387 اشاره و تشریح کرد: این دفتر با عنوان «ناگفته‌های شهر صبور: سرودهای اسلام‌آباد غرب» بیشتر قطعات ادبی من‌را شامل می‌شد. اما در دفتر جدید سعی کرده‌ام حاصل تجربه‌های خود طی این دو سال را گردآوری و ارائه کنم.

سپهرافغان با تاکید بر این که هنوز شعرهای جدیدش از پختگی لازم برخوردار نیستند، توضیح داد: سعی دارم در سرایش شعرهایم بیش از پیش به ویژگی‌های زبان شخصی‌ام دست یابم. برهمین اساس در حال حاضر بیشتر به مطالعه در این زمینه می‌پردازم و از کارگاه‌ها و جلسات شعری نیز بهره می‌گیرم.

مجموعه شعر «سرودهای سرگردان زمین» دربرگیرنده 88 قطعه شعر آزاد کوتاه است.

«تلاش»، «شبیه»، «یک‌بار»، «انتها»، «پیاله»، «یاری»، «اقرار»، «زنجیرب، «مه»، «فرادست»، «بلیط»، «اوج»، «شک»، «همسفر»، «استعاره»، «گام‌ها»، «دست‌آوزیر»، «خواب شکسته»، «میدان»، «روزهای خستگی»، «روزی»، «فکر»، «سال‌های دور» و «روح» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه هستند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «خواستن»:
«آن‌گاه
هیچ‌کس دست تو را نمی‌فشارد
و هیچ دلی همراه لبخندهای صمیمی
همراه تو نیست.
مهربانی نیست
همه رفته‌اند
و قلب تو دردناک است
دیگر تنهایی
و خداوند
تو را تنها
برای خود می‌خواهد!»

محمدعلی سپهرافغان متولد 1350 است و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد رشته تصویرسازی است. تاکنون هشت اثر تالیفی او برای کودکان منتشر شده‌اند و حدود 200 داستان کوتاه کودک را در نشریات به چاپ رسانده است.

مجموعه‌های شعر «راه به روایت عاشق نابینا»(1384) و «ناگفته‌های شهر صبور»(1387) آثار منتشر شده او در حوزه شعر هستند.

مجموعه شعر «سرودهای سرگردان زمین» در 100 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان در مجموعه «صدای تازه» انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها