دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
امضاي تفاهم‌نامه‌ همكاري خانه كتاب و خانه ملت

مدير كتابداري و اطلاع‌رساني موسسه خانه كتاب از انعقاد تفاهم‌نامه همكاري اين موسسه با كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي در اوايل هفته آينده خبر داد و گفت: اين مراكز در راستاي تجميع و هم‌افزايي علمي، داشته‌هاي حوزه توليد و نشر كتاب و تجارب ارزشمند خود را به مشاركت خواهند گذاشت.\

داريوش مطلبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره توضيح داد: با توجه به اين كه در عصر حاضر، انحصار اطلاعات و اندوخته‌هاي دانشي، ديگر قدرت به شمار نمي‌آيد، اغلب سازمان‌ها به سمت هم‌افزايي اطلاعات و تجميع دستاوردهاي مشترك گرايش پيدا كرده‌اند. 

وي افزود: در اين راستا خانه كتاب نيز از دو سال قبل همكاري‌هاي مشاركتي خود را با سازمان‌ها و مراكزي كه فعاليتي‌هاي پژوهشي يا تاليفي در حوزه كتاب و نشر دارند، در حوزه تبادل اطلاعاتي، استفاده از بانك اطلاعات و توسعه همكاري‌هاي مرتبط با كتاب و كتابخواني آغاز كرده است.

سردبير كتاب ماه كليات درباره انعقاد تفاهم‌نامه كتابخانه مجلس و خانه كتاب يادآور شد: كارشناسي‌هاي فاز نخست تفاهم‌نامه كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و موسسه خانه كتاب در راستاي همكاري براي توليد و مبادله اطلاعات كتاب‌هاي منتشر شده، نسخه‌هاي خطي و فهرست آثار و ايجاد كارگروهي از كارشناسان براي توليد محصولات مشترك انجام شده‌اند تا هر دو نهاد از مشاوره‌هاي تخصصي يكديگر بهرمند شوند.

وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود اوايل هفته آينده دكتر رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و علي شجاعي‌صائين، رييس موسسه خانه كتاب، اين تفاهم‌نامه را به امضا رسانند. 

مطلبي در پايان يادآوري كرد: موسسه خانه كتاب در راستاي توسعه فعاليت‌هاي كتابي خود و همكاري با مراكزي كه در حوزه‌هاي مرتبط فعاليت دارند، اعلام آمادگي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط