دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
نقش علما در پاسخ به پرسش‌هاي مهدويت

چاپ نخست از دفتر چهارم كتاب «سلسله مباحث پرسمان ديني مهدويت» تاليف علي‌اصغر رضواني از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر و روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر كه دفتر چهارم از سلسله مباحث پرسمان ديني است، موضوع مهدويت را مطرح مي‌کند و به سوالاتي درباره آن پاسخ مي‌دهد.

يكي از عوامل استقامت و ستيز در برابر جبهه استكبار از سوي مسلمانان، ايمان صحيح به مقدسات ديني است. اين ايمان مانند سد محكمي است نفوذناپذير كه مانع پيش‌روي جبهه كفر به داخل محيط‌هاي اسلامي مسلمانان مي‌شود. دشمن اين نيروي بسيار عظيم را درك كرده و در صدد ضربه زدن همه‌جانبه به آن است وبنابراين با تمام توان مي‌كوشد كه به هرنحو ممكن ايمان را از قلب‌هاي مومنان زايل كرده يا لااقل تضعيف كند،كه يكي از راه‌هاي رسيدن به اين هدف شوم خود را در تشكيك و القاي شبهه و در حد سوال در ذهن عموم مردم و به ويژه جوانان دنبال مي‌كند؛ زيرا شبهه، ريشه و اصل بي‌ايماني است اگر به جهت رسيدن به يقين دنبال نشود و به همان حال باقي بماند؛ به ويژه در صورتي كه شبهه در مسائل زيربنايي اعتقادي باشد كه همه مسايل را به هم مي‌ريزد. بنابراين بر علماست كه اين‌گونه شبهات و سوال‌ها را پي‌گيري كرده و به طور خلاصه پاسخ دهند، كه اين نوشتار از جمله آنهاست.

اين مجموعه شامل مباحث مهمي مانند؛ توحيد (خداشناسي)، نبوت، معاد، امامت عامه، امامت حضرت علي(ع)، امامت و عصمت اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، حضرت زهرا(س)، مهدويت، قرآن كريم، حديث و منابع و رجال حديث، فقه و اصول، حقوق و كلام جديد،اهل‌ كتاب، پلوراليسم، هرمنوتيك، هدف خلقت، دهكده جهاني، فلسفه نيايش،دموكراسي، تاريخ اهل سنت، تاريخ خلفا و صحابه و ... است.

چاپ نخست كتاب «سلسله مباحث پرسمان ديني (دفتر چهارم) مهدويت» در شمارگان 2000 نسخه،137 صفحه و بهاي 18000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط