دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
فروش بیش از 500 میلیون تومان کتاب با کمک «تابستانه» در خراسان رضوی

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فروش بیش از 5 میلیارد ریالی کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب» در این استان خبر داد و از مردم برای خرید کتاب در روزهای آینده دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از اجرای طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های «به نشر» و «شهر کتاب مشهد» گفت: خوشبختانه مردم استان خراسان رضوی همواره از طرح‌های فروش فصلی کتاب استقبال کرده‌اند و این استان رتبه‌های اول و دوم را در این طرح‌ها کسب کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت ۱۲۲ کتابفروشی استان در این طرح افزود: با استقبال خوب مردم استان از ۹ مردادماه، یعنی آغاز طرح «تابستانه کتاب»، ما در رتبه سوم بخش پرفروش‌ترین استان از نظر تعداد کتاب و مبلغ فروش قرار گرفتیم که امیدواریم با ادامه همین روند در طی روزهای آینده، این استان رتبه اول را کسب کند.

امینی از فروش بیش از ۵ میلیارد ریالی استان خراسان رضوی تا امروز، خبر داد و افزود: هجدهمین دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح‌های پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا با برگزاری پویش‌های «در خانه بمانیم» و «کتابخوانی»، استقبال از طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز بیشتر شد، همین امر بر افزایش اعتبار این طرح‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیرگذار بوده است.

یادآوری می‌شود، طرح تابستانه کتاب تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد، اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها