سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
محفل ادبی «مسافر باران» در بجنورد برگزار شد

محفل شعر و خاطره «مسافر باران» با حضور شاعران خراسان شمالی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این محفل ادبی که روز گذشته در محل سالن آمفی تاتر اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: برگزاری این محافل فرصتی برای ادای احترام به جایگاه شامخ بانوانی است که با تمام وجود جانفشانی و جان خود را در راه حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی هدیه کردند.

حسین فرخنده اظهار کرد: برگزاری محفل شعر و خاطره «مسافر باران» در دل رویداد یاد و خاطره 17 هزار بانوی شهید، ایثارگر و آزاده کشور این پیام را به همراه دارد که زنان در فرهنگ اسلامی برخلاف دیدگاهی که در فرهنگ غرب نسبت به آنها وجود دارد، از دیرباز مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی را بر دوش کشیدند و در عرصه‌های مختلف مسئولیت‌های بزرگی پذیرفتند.

وی از دستگاه‌های مشارکت کننده در برگزاری این محفل تقدیر کرد و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط را در ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها اثرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد: شاهد تداوم این حرکت و برنامه‌های بهتر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از شورای شعر استان خواست تا مجموعه اشعاری که شاعران در این محفل سرودند، در قالب کتابی جمع آوری شود تا در برنامه‌ای ویژه از این کتاب رونمایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس در زمره موضوعاتی است که کم تر بدان توجه شده است، گفت: این در حالی است که زنان دوشادوش مردان در صحنه انقلاب حضور داشتند و با نگاهی به تاریخ تشیع می‌توان به خوبی به این مهم پی برد.

عابس حسینی، به نقش اثرگذار هنر و زنان در این عرصه پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی بدون زنان به نتیجه نخواهد رسید.

در این محفل که از مجموعه برنامه‌های یادواره 17 هزار بانوی شهید بود، از بانوان شاعر و خاطره‌گو که به نقل خاطره و شعرخوانی پرداختند، با حضور مسئولان تقدیر به عمل آمد.

فائزه رمضانی، فاطمه وحدانی، منیژه درتومیان، مینا سهیلی، معصومه وحدانی، آرزو شیرین زبان و ناهید نودهی با محتوای دفاع مقدس و ایثار و شهادت به شعرخوانی و منصورخانی از بانوان رزمنده به نقل خاطره از دوران دفاع مقدس در این محفل پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها