چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
43 کتابفروشی استان فارس به طرح زمستانه کتاب 1399 پیوستند

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از پیوستن 43 کتابفروشی به طرح زمستانه کتاب 1399 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مهدی امیدبخش با اعلام اینکه ثبت نام در طرح زمستانه کتاب 1399 از 25 بهمن ماه آغاز شده و شروع طرح برای خریداران کتاب از 9 تا 16 اسفندماه جاری است، افزود: در استان فارس 5 درصد کتابفروشی‌ها به این طرح پیوستند.
 
به گفته معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 37 کتابفروشی در شیراز و 6 فروشگاه کتاب در شهرستان‌ها در این طرح مشارکت یافتند.
 
وی با بیان اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۵ درصد است، گفت: حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.
 
به گفته امیدبخش، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 200 هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر مشتری 40 هزار تومان است.
 
وی ادامه داد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند مشمول طرح نمی‌شوند.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، عنوان کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.
 
امیدبخش، اضافه کرد: کتابفروشی‌های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.
 
وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان پذیر و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.
 
یادآور می‌شود: در طرح پاییزه کتاب سال جاری استان فارس فروشی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها