دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مجموعه 28 جلدی «براون والد 2015» منتشر شد

داوود شفیعی، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان از ترجمه و انتشار مجموعه 28 جلدی «براون والد 2015» خبر داد.

دکتر شفیعی، فلوشیپ فوق‌تخصص نارسایی و پیوند قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار کتاب جدیدش اظهار کرد: ترجمه جدید‌ترین نسخه کتاب «براون والد 2015» به‌عنوان اثر مرجع در شاخه بیماری‌های قلبی را به تازگی به پایان رساندم. انتشارات «نصایح» این کتاب مرجع را به چاپ رسانده است.
 
وی با اشاره به مدت زمان ترجمه این اثر افزود: 9 ماه خلاصه و ترجمه این کتاب به‌طول انجامید. برخی از بخش‌ها به قلم همکاران ترجمه شد، اما ویرایش نهایی بر عهده خودم بود. کتاب در نهایت در مجموعه 28 جلدی به مخاطبان عرضه شد. هر جلد بین 60 تا 80 صفحه است.
 
شفیعی درباره خلاصه‌سازی کتاب توضیح داد: اصلی‌ترین دلیل این موضوع امکان مطالعه آسان‌تر کتاب برای دانشجویان بود. نسخه اصلی کتاب «براون والد 2015» یک‌هزار و 700 صفحه است. خلاصه‌سازی، حجم کتاب را به کمتر از یک‌‌هزار صفحه رساند. ترجمه نسخه اصلی، برابر با دو هزار صفحه فارسی است.
 
مترجم کتاب «اصول طب داخلی هاریسون 2012 قلب و عروق» درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌ به محتوای اثر در جریان خلاصه‌سازی گفت: پیش از این دو نسخه 2008 و 2011 را خلاصه و ترجمه کرده بودم. به‌عبارتی دیگر در این کار تجربه داشتم که چطور نتیجه یک مقاله را به جای چند پاراگراف در یک جمله منتقل کنم.
 
وی با اشاره به بازخورد مخاطبان از انتشار خلاصه نسخه‌های 2008 و 2011 کتاب مرجع «براون والد» اظهار کرد: باخبرم که در بیشتر دانشگاه‌های کشور از کتاب‌ها استفاده می‌شود. در بین همکاران که در بیمارستان قلب شهید رجایی مشغول به کار هستند نیز بازخورد‌های مثبتی دریافت کردم.

نخستین چاپ کتاب مجموعه 28 جلدی «براون والد 2015» با شمارگان 300 نسخه، به بهای یک میلیون و 500 هزار تومان از سوی انتشارات نصایح به بازار نشر عرضه شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان بخش خمسه ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    ترجمه کتاب براون والد را از کجا میشه تهیه کرد بنده تهران هستم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها