چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
دیدار و گفت‌و‌گو با توفیق سبحانی در کتابفروشی آینده

بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همکاری مجله بخارا و بنیاد ملت، نشستی با موضوع دیدار با دکتر توفیق سبحانی برگزار می‌کند، که طی آن پژوهشگران و علاقه‌مندان اثار این استاد زبان و ادبیات فارسی به گفت‌وگو با وی خواهند پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، پنجشنبه 27 آذر ماه در محل کتابفروشی آینده، میزبان حضور دکتر توفیق سبحانی، استاد زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان و پژوهشگران خواهد بود که طی این نشست سبحانی به سوالات حاضران درباره کتاب‌های خود و مولوی‌پژوهی در نزد اندیشمندان ترکیه‌ای و تصحیح غزلیات شمس و چاپ جدید «فیه مافیه» پاسخ می‌دهد.

دکتر توفیق سبحانی، مترجم کتاب «مولانا جلال الدین، زندگانی، فلسفه، آثار گزیده‌ای از آنها» است که این اثر ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. همچنین از این مولوی‌پژوه تا کنون 6 اثر تألیفی و 11 ترجمه منتشر شده است.

وی از استادان معاصر در زمینه زبان و ادبیات فارسی است که در سال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز به دنیا آمد. سبحانی پس از دریافت مدرک فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دوره دکتری دانشگاه استانبول در رشته عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به دریافت درجه دکتری نایل آمد. وی پیش از این نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و در دانشگاه‌ها نیز به تدریس زبان و ادبیات فارسی مشغول است.

 دیدار توفیق سبحانی با پژوهشگران و علاقه‌مندان، با همکاری گنجینه پژوهشی ایرج افشار، مجله بخارا و بنیاد ملت برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این دیدار صبح پنجشنبه از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه به محل کتابفروشی آینده واقع در خیایان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، مراجعه کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها